رییس انجمن دیابت البرز با تاکید بر تغذیه مناسب برای پیشگیری از ابتلا به دیابت اعلام کرد که اکنون حدود ۳۰۰ هزار دیابتی در این استان وجود دارد.

حدود ۳۰۰ هزار دیابتی در البرز وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر داریوش جلیلی گفت: انجمن دیابت استان البرز فعالیت‌های گسترده علمی و آموزشی را در سطح ملی و جهانی برای افزایش اطلاعات و آگاهی پزشکان و بیماران  در دست اقدام قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه قرار است وبیناری در شهر تهران در این زمینه برگزار شود، ‌ اظهارداشت: در این وبینار علمی آموزشی پزشکان متخصص داخلی، غدد، ‌ قلب، ‌ مغز و اعصاب و پزشکان عمومی شرکت خواهند کرد.

جلیلی گفت: سال گذشته نیز وبینار آموزشی  با موضوع دیابت  در  تهران برگزار شد که  حدود یک هزارو ۵۰۰ پزشک از سراسر کشور در آن حضور داشتند.

این مسوول خاطر نشان کرد: افراد دیابتی که در کنترل و تنظیم قندخون با مشکل مواجه هستند با افزایش آگاهی می توانند قند خون خود را کنترل کنند.

رییس انجمن دیابت البرز  تاکید کرد که با توجه به شیوع کرونا آموزش های حضوری برای بیماران دیابتی  متوقف شده و بیماران می توانند از طریق سایت انجمن دیابت برای دریافت آموزش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه  دیابت یک بیماری خاموش است، ‌ اظهارداشت: بسیاری از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود آگاهی ندارند و همین امر سبب گسترش بیماری می شود.

جلیلی گفت:  تا پیش از شیوع کرونا کار غربالگری بیماران دیابتی در مراکز بهداشتی استان انجام می شد که با شیوع کرونا این مراکز درگیر بحث کرونا هستند و طی یک سال گذشته این اقدامات تاحدودی کمرنگ شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.