آیت الله نورمفیدی گفت: مسئله تبلیغ باید یک انسجامی به خود بگیرد و اگر مدیریت مبلغ برعهده تبلیغات اسلامی است باید این هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی به وجود بیاید.

مسئله اعزام مبلغ باید در کشور انسجام یابد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» صبح امروز در دیدار با معاون توسعه و مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تبلیغ به نوعی حتی از مسئله اجتهاد نیز اهمیت بیشتری دارد و به این مسئله دکتر شهید مطهری تاکید داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: یک مبلغ در بطن میدان است و با مردم سر و کار دارد و مردم ممکن است که مجتهد خود را حتی در طول عمر نبینند ولی مردم با مبلغ سرو کار دارند و رفتا و کردار آن بر مردم تاثیرگذار است.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: در برخی از شهرهای استان در گذشته روحانی حضور داشتند که از سطح علمی بالایی برخوردار نبودند ولی به واسطه رفتار و کردار در دل مردم نفوذ کرده بودند و این نشانه آن است که در دل مردم بودن در کار تبلیغی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی قبل از آنکه به بیرون توجه کند باید به درون خود توجه کند و باید مبلغان و مروجین را تحت کنترل داشته باشند، دینی که باید ارائه شود و روایتی که باید خوانده شود مسئله گسترده ای در حوزه تبلیغی است که باید به آن اهتمام شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: در یک هیئت در تهران به خلفا و همسر رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) توهین می شود و آیا دین این مسئله را عنوان کرده و این موضوعات مسئله ای است که مسئولیت سنگین سازمان تبلیغات اسلامی را نشان می دهد.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: در قوه قضائیه بحث درون نگری مطرح است و این مسئله بسیار حائز اهمیت است و این مسئله جلوی شکاف بین مردم با دستگاه قضائیه را می گیرد و در تبلیغات اسلامی نیز مسئولیت سختی در این زمینه دارید.

 

وی بابیان اینکه روحانیت ابتدا باید به درون خود نگاه کند و بعد بیرون گرایی داشته باشد، افزود: مبلغان باید از سطح علمی و کارآمدی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند یک منطقه را مدیریت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ابراز داشت: نگاه ها به مسئله تقریب در استان بسیار متفاوت است و باید با دقت به این مسئله ورود پیدا کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی متذکر شد: در ارتباط با اهل سنت حتما تبلیغات اسلامی با مرکز بزرگ اسلامی ارتباط نزدیک داشته باشد و مرکز بزرگ اسلامی در استان اشراف کامل به مسائل تقریبی دارد.

 

وی افزود: مسئله تبلیغ باید یک انسجامی به خود بگیرد و اگر مدیریت مبلغ برعهده تبلیغات اسلامی است باید این هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی  به وجود بیاید.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.