۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 767540

مدیر پروژه چهارباغ شیرین از به‌کارگیری معماری ایرانی، اسلامی و هویتی در اراضی شرکت شیرین در شرق مشهد خبر داد.

معماری ایرانی در پروژه چهار باغ شیرین

سیدمرتضی شهابی گفت: بنا به دلایل مختلفی از چند دهه پیش توسعه مشهد به سمت غرب بوده و توسعه شهر در قسمت شرقی مغفول مانده است از سوی دیگر شرکت شیرین خراسان اراضی مستعدی برای استفاده در راستای توسعه متوازن شهری دارد.

وی افزود: بر همین اساس با همکاری شهرداری مشهد و گرفتن مجوزهای لازم از مراجع بالادستی همچون کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی معماری و شهرسازی تصمیم بر ساخت مجموعه محله باغ مسکونی با استفاده از هویت تاریخی مشهد قدیم گرفته شد. بر اساس این طرح در بخش‌هایی از مجموعه بناهای هویتی مشهد قدیم همچون کوشک هشت بهشت، دروازه‌های قدیمی مشهد، میدان سرسنگ به عنوان بزرگ‌ترین میدان مشهد در عصر تیموری، حمام مهدی قلی‌بیگ و مجموعه‌های ورزشی مانند مجموعه سوارکاری و چوگان ساخته خواهد شد. وی ادامه داد: ۲۰۰قطعه ۲هزار متری با مجوز ۲۰۰متر زیربنا برای واگذاری به شهروندان در نظر گرفته شده همچنین هزار و ۸۵۰ واحد مسکونی در متراژهای متفاوت برای اقشار کم‌درآمد در محدوده اراضی شهرک طرق در نظر گرفته شده است.

۹۳هکتار از اراضی این محدوده به عنوان عوارض به شهرداری مشهد واگذار شده که با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است سایت سلامت به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد شود که ساخت بیمارستان شیرین با ۶۶۰ تخت بخشی از پروژه‌های تعریف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.