یک کارشناس دینی گفت: عفو و گذشت، احسان و مهربانی نسبت به دیگران و صله ارحام از مصادیق زندگی حسینی است.

عفو، گذشت و صله ارحام از مصادیق زندگی حسینی است

به گزارش قدس آنلاین، عطیه سیدکاشی در ویژه برنامه پرسمان دینی بانوان که در مدرسه خیرات خان حرم رضوی برگزار شد، گفت: عمل به سیره اهل بیت(ع) و دستورات دینی انسان را به سرمنزل سعادت می‌رساند و موجب شادی و نشاط محیط زندگی خانوادگی می‌شود.

وی تصریح کرد: خداوند نوعی رحمت، انس و آرامش در زندگی خانوادگی قرار داده است که این امر مشروط به عمل به تعالیم دینی و سیره اهل بیت(ع) است.

این کارشناس قرآنی ابراز کرد: زندگی حسینی باید کانونی برای احسان و ایثار همسران نسبت به هم باشد. از منظر دین مبین اسلام جواب کسی که به ما احسان می‌کند احسان و نیکی است.

این مدرس حوزه بیان کرد: اگر زن و شوهر هر دو در عمل به فرامین دینی هم قدم و همراه باشند، محیط خانواده عاری از تنش خواهد بود، اختلافات خانوادگی زمانی به وجود می‌آید که یکی از زوجین و یا هر دوی آنها به فرامین و دستورات دینی عمل نکنند.

سیدکاشی صله ارحام را  یکی دیگر از جلوه‌ها و مصادیق زندگی حسینی معرفی کرد و گفت: صله ارحام و دیدار با خویشاوندان از دستورات اکید دین مبین اسلام است و در آموزه‌های دینی به انجام این عمل سفارش بسیار شده است.

وی با بیان اینکه عفو و گذشت یکی دیگر از مصادیق زندگی حسینی است اظهار کرد: اگر این اصل در زندگی خانوادگی رعایت شود محیط خانواده تبدیل به کانونی برای آرامش خواهد شد. زن و شوهر باید خطا و اشتباهات یکدیگر را ببخشند در غیر این صورت زندگی همواره صحنه درگیری و اختلاف خواهد بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.