نخست وزیر عراق گفت: ملت من در عراق خواهان تقویت روابط با همه همسایگان خود است. از جمهوری اسلامی ایران بابت مبارزه با داعش تشکر می‌کنم.

 ملت عراق خواهان تقویت روابط با همسایگان خود است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در نشست خبری مشترک با آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: از آقای دکتر رئیسی بابت میزبانی گرمشان تشکر می‌کنم و به ایران آمدم تا مجددا منصب ریاست جمهوری را به ایشان تبریک بگویم. 

وی ادامه داد: همیشه گفته‌ایم بین ما و جمهوری اسلامی ایران ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک وجود دارد اما روابط ما بسیار گسترده تر است. عنصر مشترک ما خواستگاه دینی و فرهنگی دارد. این رابطه همزمان با یک تاریخ مشترک است. 

الکاظمی تصریح کرد: ملت من در عراق در راستای یک فرهنگ دموکراتیک در عراق است و خواهان تقویت روابط با همه همسایگان خود است. در اینجا می‌خواهم از تمامی کسانی که در کنار عراق برای مبارزه با داعش ایستاد تشکر کنم و از جمهوری اسلامی بابت مبارزه با داعش تشکر می‌کنم. 

نخست وزیر عراق تصریح کرد: عراق همه تلاش های جمهوری اسلامی را تشویق و حمایت می‌کند. موضع عراق در مورد ایران ثابت است و حکومت و ملت عراق در همه چالش ها و مشکلات و شرایط مختلف در کنار ملت و حکومت ایران می ایستد.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.