مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۳۰ درصد شبکه آب استان، معادل یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر، نیازمند بهسازی است.

٣٠ درصد از شبکه توزیع آب آشامیدنی استان سمنان نیازمند بهسازی است

به گزارش قدس آنلاین، محمد طاهری ابراز داشت: اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه آب آشامیدنی استان سمنان بیش از سه هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: در استان سمنان ۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی وجود دارد که نیمی از این مقدار شهری و نیمی روستایی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: مطابق برنامه، باید سالانه بین ۳ تا ۴ درصد از شبکه آب آشامیدنی استان معادل ۱۵۰ کیلومتر اصلاح شود که در یک بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ ساله اصلاح شبکه آب تکمیل شود.

طاهری ابراز داشت: شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی شاهرود و گرمسار به نسبت سایر شهرستان‌ها مناسب‌تر است و در شهرستان‌های سمنان، سرخه، دامغان و مهدیشهر فرسودگی بیشتر است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای استان سمنان وجود دارد که ۱۰ درصد از این میزان، معادل ۳۲ کیلومتر، خط انتقال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: سمنان با ۷ کیلومتر، بیشترین خط انتقال فاضلاب شهری در استان را دارد و شاهرود با ۵ کیلومتر و مهدیشهر با ۴ کیلومتر در رتبه‌های بعدی هستند.

طاهری بیان کرد: سمنان با ۲۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، بیشترین میزان شبکه جمع‌آوری را دارد که معادل ۷۵ درصد از شهر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: مهدیشهر نیز دارای ۹۸ درصد خط انتقال فاضلاب شهری است اما به دلیل کوچک‌تربودن این شهر، میزان خط انتقال کمتر است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.