تیم ملی والیبال ایران با پیروزی در دومین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا، صعود خود از مرحله گروهی رقابت‌ها را قطعی کرد.

صعود بی‌دردسر والیبال ایران از مرحله گروهی قهرمانی آسیا

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز (دوشنبه) به مصاف تایلند رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران رقم خورد.

بهروز عطایی در این بازی تیم خود را با ترکیب اصلی میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، صابر کاظمی، جواد کریمی، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد. امیرحسین اسفندیار، رضا عابدینی و امین اسماعیل‌نژاد هم در ادامه مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شدند.

به غیر از بخش کوتاهی از ست سوم، ایران کار سختی برای پیروزی نداشت و در بیشتر زمان مسابقه بر بازی مسلط بود. تایلند فقط یک بار و در امتیار ۱۰ بر ۹ ست سوم از ایران پیش افتاد و در بقیه زمان‌های مسابقه عقب بود.

با این نتیجه تیم ملی ایران با ۲ برد و ۶ امتیاز راهی مرحله بعد مسابقات شد. شاگردان عطایی از ساعت ۵ صبح فردا (سه‌شنبه) در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی، به مصاف پاکستان می‌روند. رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم ملی پاکستان است و این تیم هم مانند ایران با ۲ برد، صعود خود به مرحله بعدی مسابقات را قطعی کرده است.

بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا از ۲۱ تا ۲۸ شهریور به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. ۲ تیم برتر این مسابقات سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را کسب می‌کنند.

در ۲۰ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا، ایران سه طلا، ۲ نقره و یک برنز به دست آورده بود و پس از ژاپن، کره جنوبی و چین چهارمین تیم پرافتخار قاره محسوب می‌شود.

هدایت تیم ملی ایران در این مسابقات بر عهده بهروز عطایی قرار دارد. میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، جواد کریمی، علی رمضانی، صابر کاظمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور هم ۱۴ بازیکن ایران در این مسابقات هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.