رئیس سابق هیأت دوومیدانی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته مسئولین امر، هیچ دلیلی برای برکناری‌ام اعلام نکردند، گفت: رئیس فدراسیون دوومیدانی، انتقام برکناری شش سال پیش خود از هیأت دوومیدانی خراسا

اظهارات قابل تأمل رئیس سابق هیأت دوومیدانی خراسان رضوی بعد از عزل

به گزارش قدس آنلاین، بهمن ماه سال گذشته، با حکمی از سوی فدراسیون دوومیدانی، علی سعادتمند رییس هیات دوومیدانی خراسان رضوی عزل شد و به جای وی، تا زمان برگزاری انتخابات مجدد این هیات، محسن پورتقی، معاون سابق توسعه ورزشی اداره کل ورزش‌وجوانان استان به عنوان سرپرست منصوب شد.

اگرچه بیش از هفت ماه از این برکناری ناگهانی می‌گذرد، اما هنوز با اظهار نظرهای مختلف ابعاد تازه‌ای از پس ماجرا روشن می‌شود که مساله را پیچیده‌تر می‌کند. 

رئیس سابق هیأت دوومیدانی خراسان رضوی گفت: دلیل عنوان شده از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان درخصوص برکناری من، عملکرد ضعیف بوده اما جالب اینجاست خود ایشان به خاطر عملکرد مثبت هیأت چند ماه قبل از این اتفاق به من لوح تقدیر هم داده بود.

علی سعادتمند با بیان اینکه در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ هم موفق به کسب دریافت لوح تقدیر از سوی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، رییس فدراسیون و همینطور استاندار اسبق شده است، خاطر نشان کرد: معرفی ورزشکار المپیکی، معرفی رکوردار پرتاب وزنه آسیا در رده بزرگسالان و کسب حداقل ۱۰ مدال آسیا و دانش آموزان جهان در حوزه بانوان نشان دهنده‌ی عملکرد قوی هیأت در طی سال‌های مسئولیتم در این سمت است. حال، چطور می‌شود من برکنار شوم!؟

وی با اشاره به توهین آمیز بودن ماجرای برکناری، پرده از ارتباط این تصمیم با ماجرای سال‌های دور هیأت استان برداشت و گفت: هاشم صیامی، حدود ۶ سال قبل، دبیر هیأت دوومیدانی خراسان رضوی بوده است که به خاطر عملکرد ضعیف خود برکنار و من جایگزین وی شدم. اما ناگفته پیداست که بالاخره انتقام خود را از من گرفته و همین امر مبین ناهمخوانی تفکرات کوچک او با پست بزرگ ریاست فدراسیون است!

سعادتمند ضمن تاکید بر رعایت اخلاق و انصاف در تصمیمات سازمانی و اداری تصریح کرد: رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان در جایگاهی هستند که نباید غرض‌ورزی‌ها و حب و بغض‌های شخصی را وارد مسایل سازمانی و کارزار ورزشی کنند چرا که ایشان حکم پدر خانواده را داشته و همه‌ی ما در آن یک هدف مشترک و والا داریم.

وی اذعان کرد: به شدت معتقدم وقتی پستی احراز می‌شود، باید از خود بگذریم و مسائل شخصی را کنار بگذاریم.

رئیس سابق هیئت دوومیدانی خراسان رضوی که به عنوان ورزشکار و مربی، سابقه‌ی عضویت در تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را داشته است، یادآور شد: درک ورزش دوومیدانی و ورزشکاران این رشته در استان، نیازمند مدیری از جنس رشته دوومیدانی است و افراد بی‌تخصص در دوومیدانی از پس حل مشکلات این ورزش برنمی‌آیند.

وی با اشاره به اعلام شکایت خود در سازمان بازرسی کل کشور درخصوص این برکناری افزود: پس از اینکه مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، از این شکایت باخبر شد، دستور بررسی حساب‌های مالی هیأت از سال ۹۶ را داد تا بتواند از این راه، تخلفی پیدا کند و بر من فشار بیاورد.

سعادتمند با بیان اینکه تمامی حساب‌ها هرساله توسط شرکت حسابرسی دارای مجوز ازقوه قضاییه بررسی و گزارش آن نیز به مدیر تقدیم شده، خاطرنشان کرد: بررسی‌های بخش بازرسی اداره کل ورزش و جوانان نیز به خاطر شفافیت، مدیر را به نتیجه دلخواه نرساند و هیچ مورد و تخلفی در این زمینه احراز نشد. اما آقای مدیرکل دست بردار نبود و مرا از پست سازمانی خود یعنی کارشناس پایگاه‌های قهرمانی عزل کرد.

وی با اشاره به هزینه‌های فراوانی که در طی سال‌های متمادی برای پرورش نیرویی مثل او از محل بیت المال در پست سازمانی او شده است، گفت: اصلاً متوجه کارشکنی‌ها و سوءاستفاده‌ی برخی مدیران از اهرم‌های در دسترس برای اهداف منفی نمی‌شوم. 

 رئیس سابق هیئت دوومیدانی خراسان رضوی گفت: آن روزها، شاهین مهردلان؛ رکوردار آسیا، در حضور جبار قوچان‌نژاد؛ معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی رکوردی زد که به احتمال زیاد می‌توانست سهمیه المپیک کسب کند، اما به خاطر نزدیکی این ورزشکار به من، با بی‌مهری و بایکوت رئیس فدراسیون دوومیدانی مواجه شد و یک سهمیه المپیکی ایران از دست رفت اما از طرفی خوشحالم که اثرات تلاش همکارانم در زمان تصدی اینجانب با نتایج کتمان‌ناپذیر ورزشکاران در این روزها پابرجاست.

سعادتمند که این روزها، مدیریت مجموعه ورزشی تختی مشهد را برعهده دارد در پایان یادآور شد: امیدوارم افرادی متصدی پست‌های مختلف در عرصه ورزش شوند که واقعاً از لحاظ فکری آنقدر بزرگ باشند که مسائل شخصی را وارد حوزه کاری خود نکنند و به مردم، ورزشکاران و از همه مهمتر بیت‌المال صدمه نزنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.