معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به آسیب‌هایی که کرونا به سینماگران در استان وارد کرد، گفت: متأسفانه شهرداری طبس در ساخت پردیس سینمایی امید در این شهر تعلل می‌کند.

کرونا قاتل خاموش سینماها شد/تعلل شهرداری طبس در ساخت پردیس سینما

به گزارش قدس آنلاین، سید علی زمزم اظهار کرد: از جمله مشاغل و فعالیت‌هایی که در ایام کرونا به شدت آسیب دیدند، سینما داران بودند.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره اینکه سینماها در شرایط قرمز امکان فعالیت ندارند، بیان‌کرد: ما این مسئله را مطرح کرده بودیم که حداقل در خراسان‌جنوبی امکان نشستن مردم در سینماها با فاصله اجتماعی و ضدعفونی کردن مکرر صندلی‌ها وجود دارد اما به واسطه پروتکل‌های تعریف شده ستاد ملی کرونا این امر مورد موافقت قرار نگرفت.

زمزم گفت: به واسطه شیوع کرونا خود مردم نیز از جهت نگرانی از سلامت خود کمتر در سینماها حاضر می‌شدند ولی می‌توانستیم امکان استفاده همان ۱۰- ۱۵ نفری که برای هر سانس فیلم حضور می‌یابند را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ سینما و یا سالن تبدیل شده برای نمایش فیلم در بیرجند، سرایان، فردوس، قاین و نهبندان وجود دارد، اظهار کرد: در مورد پردیس سینمایی طبس نیز کلنگ آن از سال ۹۸ به زمین زده شد.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: پردیس سینمایی طبس در قالب تفاهم نامه‌ای بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری طبس آغاز شد و در مجموع کمک‌های وزارت خانه و کمک بلاعوض سازمان شهرداری‌ها و … برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

زمزم با بیان اینکه از محل تسهیلات تحفه هم یک میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد، گفت: اما متأسفانه شهرداری طبس به واسطه مسائل و مشکلات مالی تاکنون نتوانسته است این پروژه را به اتمام برساند و در کار تعلل دارد.

وی با تأکید بر اینکه اعتبار در نظر گرفته شده، امسال نیز احیا شده است، اظهار کرد: در مجموع ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض وزارتخانه، ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان شهرداری‌ها و یک میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات تحفه برای ساخت این سینما در نظر گرفته شده است.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه پردیس سینمایی طبس سه سالن دارد، بیان‌کرد: اگر شهرداری طبس امکان ساخت این سینما را ندارد، اعلام کند تا پروژه را به شهر دیگری منتقل کنیم هر چند خواست و اولویت ما شهرستان طبس است.

زمزم گفت: در مورد تسهیلات به سینما داران خراسان جنوبی نیز، وام ۱۰ میلیون تومانی را چون جزو انجمن سینماگران نبودند نتوانستند دریافت کنند ولی امکان دریافت تسهیلات کارا وجود داشته است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.