اتمام سهمیه آرد برخی نانوایی‌های بیرجند به علت پخت بیش از سهمیه روزانه نگرانی بابت تبدیل شدن نان مردم به خوراک دام را تقویت کرده است.

تعطیلی برخی نانوایی‌ها در بیرجند/وقتی نان ها خوراک دام می شود

به گزارش قدس آنلاین، برخی از شهروندان بیرجندی که روز گذشته برای تهیه نان مراجعه کرده بودند با تعطیلی نانوایی محله خود مواجه شدند و پارچه‌ای نصب شده بر درب نانوایی دیدند که روی آن نوشته شده «همشهریان و همسایگان عزیز نانوایی به علت اتمام آرد تا رسیدن سهمیه جدید تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد».

این موضوع برای مردم جای تعجب بود چرا که تعطیلی نانوایی به این دلیل را تاکنون مشاهده نکرده بودند و مسئله را به رسانه‌ها منعکس کردند تا چرایی و علت موضوع مشخص شود.

با توجه به برخی از شنیده‌ها نگاه به این سمت است که شاید نان مصرفی به سمتی می‌رود که تبدیل به خوراک دام شود که این موضوع نیز با توجه به گران شدن و در دسترس نبودن نهاده‌های دامی موضوع دور از ذهنی نیست.

نانواها بیش از سهمیه روزانه پخت کردند

موضوع گرانی نهاده‌های دامی، مسئله‌ای است که در سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی توسط نماینده دامداران استان هم مطرح شد.

اکبر مرادی، رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی در این زمینه اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی هر نانوایی به طور متوسط روزانه ۶-۷ کیسه سهمیه آرد دارد که به صورت ماهیانه به نانوایی‌ها تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: اما تعدادی از نانوایی‌ها به واسطه درخواست بسیار مردم برای خرید نان بیش از سهمیه روزانه پخت کردند و در نتیجه در پایان ماه با کمبود آرد رو به رو شدند که این موضوع در واقع یک تخلف است که به آن رسیدگی می‌کنیم.

رئیس اتحادیه نانوایان کشور در پاسخ به این سوال که علت درخواست بیش از اندازه مردم برای خرید نان چه بوده است، ادامه‌داد: وقتی که قیمت نان از خوراک دام کمتر است، آیا انتظار ندارید که شاهد این موضوع باشید؟

یک زنگ هشدار

مرادی با بیان اینکه در برخی موارد افراد دو برابر متوسط خرید قبل تقاضای نان می‌کنند، بیان‌کرد: در مواردی نیز برخی از روستاییان که سهمیه آرد دارند، سهمیه آرد را برای خوراک دام خود کنار می‌گذارند و نان مصرفی خود را از نانوایی‌ها تهیه می‌کنند و این موضوع یکی از علل تقاضای بیش از معمول نان است.

وی گفت: هر جا که پای یارانه در میان باشد بی‌شک شاهد فساد نیز خواهیم بود که در موضوع خرید نان و خوراک دام این موضوع مشاهده می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر نانوایان مرتب برای افزایش سهمیه آرد تماس می‌گیرند، اظهار کرد: البته نباید این نکته را نیز فراموش کرد که سهمیه آرد اختصاص داده شده به نانوایان خراسان‌جنوبی پایین است و در حالی هر نانوای خراسان‌جنوبی سهمیه آرد او روزانه ۶-۷ کیسه است که در خراسان‌رضوی دو برابر این مقدار سهمیه دارند.

مرادی یادآور شد: یکی از علل کم بودن سهمیه نانوایان خراسان‌جنوبی واگذاری بیش از اندازه جمعیت نانوایی است.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.