۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 769023

تیم فوتبال پرسپولیس در بازی سخت و نفسگیر موفق شد دربی فارسی زبانان آسیا را با نتیجه یک بر صفر برنده شود و به هشت تیم مرحله بعدی راه یابد.

تیر خلاص ترابی

برای پرسپولیس در این بازی که در دوشنبه برگزار شد مهدی ترابی دقیقه 90 گلزنی کرد.

بازی مالکانه روی چمن مصنوعی

 گل محمدی در این بازی تقریباً بهترین ترکیب ممکن را به زمین فرستاد. اسدی به عنوان بازیکن جدید سرخ ها در کنار سرلک ، ترابی و عالیشاه کمربند میانی را تشکیل دادند و امیری در کنار عبدی در خط حمله قرار گرفت.حضور عبدی  از ابتدای بازی را البته خیلی ها پیش بینی نمی کردند. با این حال پرسپولیسی ها در خانه حریف و روی چمن مصنوعی فوتبال مالکانه را به نمایش گذاشتند و بیشتر دقایق بازی در نیمه اول را در زمین حریف اتراق کردند.اما تاجیک‌ها دقیقاً مثل بازی با الهلال در دور گروهی زیرکانه در کمین اشتباهات حریف بودند. آن‌ها با تجمع در زمین خود روی حرکات انفجاری «جلیل اف» حساب کرده بودند. همین هم بود که در این نیمه دو صحنه خطرناک را استقلالی‌ها خلق کردند و پرسپولیس با وجود میدان‌داری‌اش نتوانست خیلی روی دروازه میزبان مانور دهد. توپ بیشتر پشت محوطه جریمه استقلال در جریان بود و آن‌ها روزنه ها را روی مهاجمان ایرانی بسته بودند. آنچه در اولین رونمایی از تیم جدید یحیی به چشم آمد جای خالی احمد نوراللهی بود. بازیکنی که حرکات هوشمندانه اش در خط میانی می‌توانست گره گشای سرخ‌ها باشد.

 نیمه سرنوشت‌ساز

اما نیمه دوم را دو تیم بدون تغییر شروع کردند و تاجیک ها خیلی زود عزم دروازه میهمان را کردند. آن‌ها کمی جلوتر بازی می کردند و مردان یحیی این فرصت را بدست می آوردند که راه های متفاوتی را برای رسیدن به گل امتحان کنند.با این حال کم تحرکی عبدی در خط حمله  و عقب تر بازی کردن امیری که هنوز در حال و هوای بازی در پست دفاع چپ بود مزید بر علت شد که شاهد ایجاد خطرهای کمی روی دروازه استقلال تاجیکستان باشیم. شاید اگر روز خوب سیامک نعمتی بود و او هم می توانست مانند آقایی در حملات و نفوذها موفق تر عمل کند، حلقه محاصره بر حریف تنگ تر می شد.در واقع هرچقدر جناح چپ هماهنگ بود در جناح راست این هماهنگی در تیم یحیی به چشم نمی آمد.از دقیقه 70 به بعد نیاز به تعویض در پرسپولیس احساس می شد. نماینده کشورمان به دلیل دور بودن از مسابقات هرچه به پایان بازی نزدیک می شدیم شادابی لازم را از دست می داد.به همین دلیل آل کثیر و پاکدل به زمین آمدند تا شاید گره کار را باز کنند.اتفاقاً همین هم شد و در خستگی مدافعان میزبان ترابی روی تیزهوشی و البته اشتباه دروازه بان حریف توانست دقیقه 90 کار را تمام کند و پرسپولیس را جلو بیندازد. همین گل کافی بود تا با اداره بازی توسط میهمان تکلیف تیم صعود کننده به مرحله بعد مشخص شود.شاگردان یحیی علاوه بر چاشنی شانس نان بازی حساب شده خود را خوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.