شرکت داروسازی ثامن، طی حدود یک ماه با افزایش ظرفیت تولیدی خود، ۴.۵ میلیون سرم تزریقی را تولید و در داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها توزیع کرد تا یکی از مهم‌ترین نیازهای بیماران تأمین شود.

تولید ۴.۵ میلیون بطری سرم توسط داروسازی ثامن/ ۳۰ روز فعالیت شبانه‌روزی برای مقابله با موج پنجم کرونا

به گزارش  قدس آنلاین ، یکی از اقداماتی که زمینه خروج کشور از موج پنجم کرونا را محقق کرد، تلاش و همت جهادی تولیدکنندگان برای تأمین نیازهای دارویی و درمانی بیماران بود.

آستان قدس رضوی نیز که با دستور ۸ ماده‌ای حجت الاسلام والمسلمین مروی، همه امکانات خود را برای این کار بسیج کرده بود، در حوزه تأمین سرم مورد نیاز بیماران هم پای کار آمد و دو شرکت داروسازی ثامن و شیراز سرم ظرفیت تولیدی خود را افزایش دادند.

بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا و افزایش یک‌باره نیاز به تزریق سرم از یک‌سو و توقف مقطعی فعالیت یکی از شرکت‌های سازنده سرم از سوی دیگر، منجر به کمبود شدید این محلول در بازار شده بود. اما سایر شرکت‌های داروسازی از جمله دو شرکت آستان قدس رضوی کمر همت بستند و با فعالیت شبانه‌روزی، این نیاز را تأمین کردند.

افزایش ۴۴ درصدی تولید سرم

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن می‌گوید: پس از صدور دستور ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس رضوی در ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ برای بسیج بخش‌های مختلف این آستان مقدس به‌منظور کمک به نظام سلامت کشور و حمایت از بیماران کرونایی، شرکت داروسازی ثامن افزایش ظرفیت تولید سرم خود را در دستور کار قرار داد.

مجید طبسی می‌افزاید: این شرکت با انجام خدمت شبانه‌روزی در مدت یک ماه اخیر توانست، ظرفیت تولید انواع سرم بطری و کیسه‌ای‌ خود را با رشد ۴۴ درصدی از حدود سه میلیون به حدود ۴.۵ میلیون عدد در ماه افزایش دهد. 

۳۰ روز خدمت شبانه‌روزی در سه شیفت

طبسی به حضور میدانی تولیت آستان قدس و بازدید از اقدامات مقابله با کرونا هم اشاره و تصریح می‌کند:  از ۲۱ مرداد ماه و پس از بازدید میدانی تولیت محترم از روند اقدامات شرکت داروسازی ثامن،  تا تاریخ ۲۰ شهریور ماه، نیروهای این شرکت در ۳۰ روز کاری و حتی در روزهای تعطیل رسمی، به طور شبانه‌روزی در سه شیفت مختلف مشغول خدمت بودند تا بتوانند بخشی از مشکلات بیماران را رفع و سرم مورد نیاز آن‌ها را تأمین کنند.

تولید یک سرم ویژه برای بیماران کرونایی

طبسی ادامه می‌دهد: شرکت ثامن علاوه بر افزایش ظرفیت تولید سرم‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ سی.سی، یک محصول سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی.‌سی که حجم کمتری دارد و برای بیماران کرونایی مناسب‌تر است را نیز تولید کرد که می‌تواند برای تمامی بیماران کرونایی‌ به خصوص بیماران نیازمند تزریق رمدسیویر، مورد استفاده قرار گیرد. محصولی که تولید آن توسط شرکت داروسازی ثامن، مورد تقدیر سازمان غذا و دارو نیز قرار گرفت.

به گفته طبسی، علاوه بر آن، فرآیند خرید دستگاه جدید با ظرفیت تولید حدود دو میلیون انواع سرم بطری در ماه با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده، نصب و راه‌اندازی شود.

اهدای ۱۰۰ هزار سرم به بیمارستان‌های مشهد

مدیر عامل شرکت ثامن به یکی دیگر از خدمات این شرکت در موج پنجم کرونا هم اشاره می‌کند و می‌گوید: اهدای ۱۰۰ هزار عدد سرم شامل ۴۰ هزار عدد سرم سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی.‌سی و ۶۰ هزار عدد انواع سرم‌های نیم لیتری قندی و نمکی به بیمارستان‌های دولتی مشهد، یکی دیگر از اقدامات این شرکت دارویی در ماه گذشته بود.

تأمین نیاز سرم در مشهد، استان و کشور

وی در پایان اظهار می‌کند: داروسازی ثامن به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، در این مدت توانست با تلاش جهادی کارکنان و برگزاری جلسات روزانه مدیران برای تسریع در تصمیم‌گیری‌ها، مسئولیت اجتماعی خود در مقابله با کرونا را انجام دهد و با عمل به تعهدات خود، نه تنها نیاز به سرم در مشهد و خراسان رضوی، بلکه بخش قابل توجهی از نیازهای کشور را تأمین کند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.