رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات گفت:۷۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال و ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان دست کم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و بر این اساس شهرستان کلات در واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال و ۳۰ سال در میان دیگر شهرستانهای خراسان رضوی رتبه نخست را دارد.

رتبه نخست کلات در واکسیناسیون کرونا بین شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، زین العابدین جوان افزود: واکسیناسیون در این شهرستان مرزی و کوهستانی توسط گروه های سیار برای مناطق روستایی و ۶ مرکز جامع خدمات واکسیناسیون در مراکز شهری و روستایی انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به نبود بخش آی. سی. یو در مرکز درمانی اصلی شهرستان و مرزی و محروم بودن این شهرستان کوهستانی روند واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال در کلات زودتر از دیگر شهرستانهای خراسان رضوی آغاز شد.

شهرستان کوهستانی کلات ۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۷ هزار نفر از این تعداد بالای ۱۸ سال سن دارند.  

کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد و هم مرز با کشور ترکمنستان است و در حال حاضر از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی از جمله شهرستان کلات زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

پس از مدتها درگیری کشور با پنجمین موج طغیان ویروس کرونا،  شمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ رو به کاهش گذاشته است.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است.  همچنین چهار میلیون و  ۷۰۸ هزار و ۱۹۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

هم‌اینک ۵۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۳۶ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. و ۱۷ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

همچنین تاکنون ۲۷ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۳۵ شهروند ایرانی دُز نخست واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز دُز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند و بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۶۰ دُز رسیده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.