مراسم یادبود شهید سنجرانی از شهدای مدافع حرم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم یادبود شهید سنجرانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم یادبود شهید رضا سنجرانی از شهدای مدافع حرم مشهد مقدس شب گذشته با حضور جمعی از دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مهدی ایزدی، کارشناس دینی حوزه به تفسیر فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) در فراز "اَلّلهُمَ صَلِ عَلی مُحَمّد وَ آله وَارزُقنی صِحَّهَ فی عِبادَه وَ فِراغا فی زُهاده» یکی از بهترین هدف‌های زندگی که بندگی و عبودیت خداوند است را به ما معرفی می‌کنند.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در این فراز از خداوند درخواست می‌کنند که توفیق بندگی و عبودیت خود را به ایشان عطا کند و در کنار آن زهد یعنی عدم تعلق به دنیا را نیز از خداوند منان طلب کرده‌اند.

این کارشناس دینی بیان کرد: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنیم این است که در این عالم هیچ چیزی بدون علت خلق نشده و خداوند انسان را با هدفی مشخص که آن هم بندگی و عبودیت خداوند بوده، خلق کرده است.

وی افزود: خداوند نعمت‌های زیادی را در این دنیا در اختیار انسان قرار داده و عیار انسان‌ها زمانی مشخص می‌شود که در پس همه این نعمت‌ها بندگی خدا را فراموش نکند و در همه حال خود را عبد و بنده خداوند سبحان بداند.

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: امروز شیطان با همه ایادی خود به دنبال این است که این هدف‌گذاری را برای ما کمرنگ جلوه دهد و کسی هم که هدف اصلی آفرینش خود را گم کند در این دنیا سرگردان خواهد بود و هیچ عملی او را به مقام قرب الهی نمی‌رساند.

وی ادامه داد: در این فراز از دعای مکارم الاخلاق امام زین العابدین(ع) از خداوند در خواست می‌کنند که در کنار بندگی و عبودیت، زهد در دنیا یعنی رهایی از تعلقات دنیوی را نیز به ایشان عطا کند.

حجت الاسلام ایزدی خاطرنشان کرد: اولین قدم در عالم بندگی خدا رهایی از تعلقات دنیوی است. تا زمانی که دلبسته تعلقات دنیوی باشیم معنای واقعی عبد و بنده بودن در ما تحقق پیدا نمی‌کند.

وی اذعان کرد: شهید سنجرانی نیز در زمره انسان‌هایی بود که بندگی خدا موجب رشد و تعالی او شد و به معنای واقعی «عبد» و بنده خدا بود و به بالاترین درجات انسانی نائل شد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و مرثیه سرایی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)؛ محمود صفاتی و علی تشکری بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.