امام جمعه کاشمر گفت: باید نسبت به تدوین برش شهرستانی نقشه مهندسی فرهنگی برای کاشمر اقداماتی انجام شود تا در چارچوب یک برنامه مشخص حرکت کنیم.

نقشه مهندسی فرهنگی شهرستان کاشمر تدوین شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جواد طاهری در دیدار با خبرنگاران شهرستان کاشمر اظهار کرد: نمازجمعه به‌عنوان یک رسانه جمعی در اختیار قرار گرفته شده است که به‌خوبی می‌توان از این تریبون برای رفع مشکلات مردم استفاده کرد.

وی با بیان این‌که همه می‌توانند مسائل و مشکلات خود را طرح مسئله کنند و باید نقشه پیشرفت شهرستان تهیه شود، ادامه داد: امام جمعه در شوراهای مختلف حضور دارد و با کمک مسئولین و قرارگاه فرهنگی مردمی، می‌توانیم برای مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی، نقشه راه تدوین کنیم که هر ساله این مسائل می‌تواند بروزرسانی شود.

امام جمعه کاشمر افزود: در بعضی از جلسات فقط به موضوعات داخلی بعضی ادارات پرداخته می‌شود که باید برای تصویب و تقویت طرح‌های مورد نیاز برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان این‌که نمازجمعه یک اجتماع جریان‌ساز است و نباید به‌عنوان یک رسانه قوی برای یک جناح و قوم خاصی باشد، خاطرنشان کرد: همه باید از این سنگر وحدت بخش استفاده کنند، مسئولیت امام جمعه دعوت به وحدت است چون چند صدایی و اختلاف در شهرستان انگیزه کمک مرکز استان به شهرستان را کاهش می‌دهد.

طاهری اضافه کرد: نقشه فرهنگی کشور در ۱۲۰ صفحه ابلاغ شده که سال‌ها است در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد ولی طی یک سال اخیر برش استانی برای آن ارائه شده که باید نسبت به تدوین برش شهرستانی این نقشه مهندسی فرهنگی، اقداماتی انجام شود تا در چارچوب یک برنامه مشخص حرکت کنیم.

وی از شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان محلی برای سیاست‌گذاری، تصویب و تقویت طرح‌ها نام برد و گفت: ما نه نقشه داریم و نه مهندسی فرهنگی می‌کنیم و باید سبک مهندسی فرهنگی به‌عنوان یک نقشه تدوین و در دسترس قرار گیرد.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر این‌که خبرنگاران با همراهی و هم‌فکری رسانه، می‌توانند در راستای کمک به رفع مشکلات و معضلات جامعه و تلاش برای ارتقا و پیشرفت منطقه اثرگذار باشند، ادامه داد: منطقه ترشیز به لحاظ ظرفیت و استعداد به‌عنوان یک منطقه کشاورزی شناخته شده است که باید برای تقویت این حوزه به‌دنبال طرح‌هایی در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط بود.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.