- معاون اداره کل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: براساس آخرین بررسی از مناطق زلزله زده فاروج، ۱۱۷ واحد مسکونی روستاهای این شهرستان در زلزله هفته پیش دچار خسارت شده است.

زلزله به ۱۱۷ واحد مسکونی روستاهای فاروج خسارت وارد کرد

به گزارش قدس آنلاین، صادق رمضان زاده اظهار داشت: خسارت زلزله به منازل مسکونی شهرستان فاروج از حدود ۱۰ روستا گزارش شده و در آن دیوار و یا سقف واحدها دچار ترک شده است، البته با وجود جزئی بودن خسارت ها این بناها باید تخریب و بازسازی شود و تلاش داریم تا تسهیلات بازسازی برای این مناطق مصوب شود.

وی گفت: آسیب های وارد شده از زلزله ۵.۲ ریشتری شهرستان قوچان که در فاروج این استان هم خسارت به بار آورد به تهران گزارش شده است و اختصاص اعتبار برای بازسازی این مناطق باید در نشست هیات دولت مصوب شود.  

معاون اداره کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حادثه زلزله هفته پیش ۹۲ واحد دامداری در روستاهای شهرستان فاروج دچار خسارت شده است.

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت هشت و ۳۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه در ۱۴۱ کیلومتری شرق بجنورد و در عمق ۶ کیلومتری زمین روی داد.

ساکنان شهرهای فاروج و شیروان  در خراسان شمالی هم این زمین لرزه را با شدت بیشتر و مدت طولانی تری احساس کردند.   

 سال گذشته تمام منازل روستایی خراسان شمالی تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند البته اعتبار قرارداد این بیمه در پایان تیرماه امسال به آخر رسید و اکنون حدود ۲ ماه است که منازل روستاییان بدون بیمه بوده و در صورت وقوع حادثه، غرامتی دریافت نخواهند کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.