عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با توجه به نوع نگاه و دغدغه‌مندی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حوزه گردشگری و انتخاب به جای شالبافان به عنوان معاون گردشگری، پیش‌بینی می‌کنم در آینده نزدیک در این حوزه شاهد تحولات بسیار خوبی باشیم.

وزارت میراث فرهنگی در جاده توسعه پرشتاب "گردشگری" کشور

امیرحسین بانکی‌پور؛ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره انتخاب معاونین جدید وزارت میراث فرهنگی و حضور دکتر دارابی و دکتر شالبافیان در راس دو معاونت اصلی این وزاتخانه اظهار کرد: با توجه به نوع نگاه  و دغدغه‌مندی آقای ضرغامی، وزیر میراث‌ فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به حوزه گردشگری و انتخاب شایسته و به‌جای شالبافان به‌عنوان معاون گردشگری، پیش‌بینی من در این راستا این است که در آینده نزدیک در این حوزه شاهد تحولات بسیار خوبی در جهت رشد و توسعه هر چه بیشتر صنعت گردشگری در کشور باشیم چرا که صنعت گردشگری می‌تواند در این شرایط بد اقتصادی کشور، حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور باشد.

دکتر بانکی‌پور ادامه داد: متأسفانه از ادوار گذشته تاکنون شاهد برخورد و انتصابات بعضاً سیاسی در حوزه گردشگری بودیم که عقب‌ماندگی هرچه بیشتر این صنعت را به همراه داشته است.

 وی متذکر شد: علاوه بر سیاسی‌کاری دولت‌های گذشته در حوزه صنعت گردشگری کشور باید ورود ویروس کرونا که سبب آسیب و خسارات زیادی بر زیرساخت‌های گردشگری شد را نیز به دلایل عقب‌ماندگی گردشگری اضافه کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما اکنون با ورود مهندس ضرغامی و انتخاب شالبافان به عنوان معاون گردشگری این وزاتخانه با در نظر گرفتن سابقه و تجربه‌کاری وی در حوزه‌های مرتبط با گردشگری، امیدواریم گام‌های موثری در جهت بهبود و توسعه گردشگری کشور برداشته شود.

وی ضمن درخواست از ضرغامی مبنی بر اینکه همچنان انتصابات خود را بر پایه تخصص و اشراف کامل افراد منتخب در این حوزه  انجام دهد، خاطرنشان کرد:  لازمه تحقق آرمان‌های این صنعت و دست‌یافتن به جایگاه اعلای فرهنگی، انتصاب افراد متخصص و کارشناس در وزارتخانه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.