معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۲۲ شهریور امسال ۱۴۳.۳ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۲۹۱.۲ میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری ۵۰.۸ درصد کمتر از سال گذشته است.

آخرین وضعیت بارش‌ها در هفته پایانی سال زراعی/افزایش و کاهش دما در سواحل خزر

به گزارش قدس آنلاین، ‌محمد اصغری، در باره آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌های گلستان و مازندران، همچنین ارتفاعات سمنان بارش پراکنده داریم و این شرایط جوی در دو روز آینده در ارتفاعات سواحل خزر و اردبیل پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش نسبی دما را داریم.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

اصغری افزود: از جمعه هفته جاری تا یکشنبه ۴ مهر در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر مواج است.

وی اضافه کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری وزش باد شدید در شمال غرب کشور خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده صاف در بعد اظهر قسمتی ابری با احتمال وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۳ و ۲۳ درجه خواهد بود.

اصغری افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۲ بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در باره آخرین وضعیت بارش‌ها در ماه پایانی سال زراعی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۲۲ شهریور امسال ۱۴۳.۳ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۹۱.۲ میلیمتر بود که بارش سال جاری ۵۰.۸ درصد کمتر از سال گذشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.