معاون فرهنگی، تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: رمز ماندگاری شهدای دفاع مقدس در تاریخ بشریت، تأسی به آرمان های اربعین سید و سالار شهیدان است.

شهدای دفاع مقدس با تأسی به آرمان اربعین حسینی، در تاریخ ماندگار شدند

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ظهیری ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امسال ایام اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس تقارن یافته و این معنا و مفهوم خاصی را به ذهن متبادر می سازد و آن هم این که شهدای دفاع مقدس بیش از هر چیز دیگری ضمن اعتقاد راسخ و باور عمیق به آموزه های عاشورایی، حسینی زیسته و با عمل به مرامنامه شهدای کربلا با خون خود، این میثاق نامه مقدس را امضا کردند.

 

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تأسی به سبک زندگی حسینی در مسیر عاقبت به خیر شدن و سعادتمند شدن انسان افزود: اربعین حسینی، موسم بازگشت به آرمان های والای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و در این میان، بی شک شهدای دفاع مقدس بیش از دیگران به آرمان اربعین حسینی تأسی جسته و اقتدا کرده اند و این گونه برای همیشه تاریخ جاودان گشته اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: گرچه متأسفانه امسال نیز همچون سال گذشته به جهت شیوع ویروس نحس کرونا، امکان پیاده روی اربعین برای عاشقان حسینی در کشورمان همچون سال های قبل وجود ندارد، اما چه خوب است که در چنین روزهایی با یاد و خاطره شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس، اقدام به برپایی مواکب اربعینی در شهرها کنیم.

 

وی افزود: هر نشانه ای از شهدا بیش از هر چیز یادآور حماسه ماندگار امام حسین(ع) و اربعین ایشان است و لذا برگزاری نمایشگاه های هفته دفاع مقدس و مراسم ها با رعایت مسایل بهداشتی یکی از کارهای بسیار خوبی است که می توان در این ایام انجام داد و بدین وسیله آحاد مردم و به خصوص نسل جدید را با ارزش ها و آرمان های والای دفاع مقدس آشنا نمود.

 

ظهیری همچنین گفت: به خصوص در شرایط فعلی، رسانه ها و همچنین فعالان فضای مجازی نقش مهم و مؤثری می توانند ایفا کنند، کما این که با تولید و پخش کلیپ ها، تیزرها، موشن گرافی ها، عکس نوشته ها و ... می توانند پیام ها و وصیت نامه های شهدا را در سطح جامعه منتشر کرده و از سویی دیدگاه ها و مواضع امام و رهبری و بزرگان در خصوص شهدا، دفاع مقدس و ... را در فضایی گسترده انعکاس دهند.

 

وی یادآور شد: برگزاری مسابقات کتاب خوانی ویژه کتب دفاع مقدس نیز از دیگر کارهای ارزشمند و مؤثر در این زمینه است، چه آن که به این وسیله هم سنت مطالعه در جامعه ترویج پیدا می کند و هم تا حدودی پیام دفاع مقدس به مخاطبان عام منتقل می گردد.

 

وی در خاتمه بیان داشت: به هر صورت ما باید نسبت به شهدا و رزمندگان و دفاع مقدس به درستی ادای دِین داشته باشیم و یادمان نرود که عزت، اقتدار و امنیت امروزمان را مدیون عزیزانی هستیم که در هنگامه ی خطر، جانانه به میدان رفته و با خون مطهر خویش، حماسه ها آفریدند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.