رئیس جمهور بر لزوم اتمام هرچه سریعتر سامانه گرمسیری و سد کنجانچم در استان ایلام تاکید کرد.

لزوم اتمام هرچه سریعتر سد کنجانچم در استان ایلام

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صامروز در بازدید از سامانه گرمسیری و سد  کنجانچم مهران اظهار کرد: کارهایی برای پروژه سامانه گرمسیری و سد کنجانچم انجام شده که باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کار رها شود به کارهای قبلی انجام شده خسارت وارد می‌شود، عنوان کرد: مسئولان تلاش کنند تا شش ماه آینده این طرح تکمیل شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: به مردم وعده‌هایی داده شده و قطعاً باید این طرح به سرانجام برسد تا سرمایه اجتماعی کاهش پیدا نکند.

رئیس جمهور افزود: باید مردم از ثمرات این طرح سامانه گرمسیری بهره مند شوند.

وی توجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تولیدی به ویژه ظرفیت‌های کشاورزی استان همچون سد کنجانچم، سامانه گرمسیری و طرح انتقال آب و شبکه آبیاری و زهکشی را از دیگر اولویت‌های دولت در استان عنوان کرد.

آیت الله رئیسی روز جمعه در بازدید از سد کنجانچم با توضیحات کارشناسان و مهندسین این پروژه، در جریان مزیت‌ها و اهداف احداث و تکمیل این سد و نیز اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری قرار گرفت.

کاهش اثرات خشکسالی و تامین نیازهای آب شرب، صنعت و توسعه کشاورزی استان‌های ایلام و کرمانشاه از رودخانه‌های مستقل مرزی از حوزه سیروان، تبدیل مناطق محروم گرمسیری به نمادی از پیشرفت و توسعه پایدار و تلاش برای حل مشکلات بیکاری و توسعه کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.