تیم ملی فوتسال کشورمان دیروز در بازی زیبا، نزدیک و نفس‌گیر موفق شد ازبکستان را با نتیجه ۹ بر ۸ شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر راه یابد.

 تیم ملی به «برزیل ب» خورد!

مردان ناظم الشریعه مقابل رقیب سنتی خود در آسیا با وجود برتری تکنیکی اسیر بازی تاکتیکی ازبک ها می شدند و تا یک ثانیه به پایان بازی برتری شکننده ای نسبت به حریف خود داشتند. ایران به سودای بازی آسان مقابل ازبک ها مقابل آرژانتین ناکام ماند تا با تیم دوم گروه B دیدار و صعود راحتی را تجربه کند. اما ازبک ها به ویژه در نیمه دوم به شدت ایران را اذیت کردند و با پنج نفره کردن تیمشان تا آستانه یک کامبک رؤیایی هم پیش رفتند . در این بازی  VAR دو بار به کمک ما آمد و دو پنالتی را از چنگ ازبک‌ها درآورد. در یک ثانیه به پایان بازی خطای صورت گرفته روی بازیکن ازبکستان باعث شد تا داور از سیستم VAR استفاده کند اما به نفع ایران رأی داده شد تا همه ما نفسی به راحتی بکشیم.گل های ایران را در این دیدار علی‌اصغر حسن‌زاده (یک و ۲۸)، مهدی جاوید (۵ و ۲۴)، سعید احمدعباسی (۱۶، ۲۲ و ۳۷)، فرهاد توکلی (۱۸)، مسلم اولادقباد (۳۰) به ثمر رساندند.

ایران با این پیروزی نفس‌گیر به تنها تیم آسیایی راه‌یافته به جمع هشت تیم پایانی جام جهانی تبدیل شد. یوزهای ایرانی روز پنجم مهر و در دور یک چهارم نهایی مسابقات مقابل قزاقستان صف‌آرایی خواهند کرد؛ تیمی که ناظم‌الشریعه آن را تیم «ب» برزیل خوانده بود.

تیم ملی مقابل ازبک‌ها نشان داد در دفاع  شکننده است. بخصوص زمان‌هایی که تیم حریف پنج نفره بازی می‌کند ما در فاز دفاعی بسیار سردرگم و آسیب پذیر هستیم. ناظم‌الشریعه اگر مقابل قزاقستان نتواند فکری به حال سیستم دفاعی تیم ملی بردارد به سختی مجازات خواهد شد.

حذف سامورایی‌ها

 تیم ملی فوتسال برزیل هم پنجشنبه در پنجمین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی، در سالن کائوناس آره‌نا مقابل ژاپن به میدان رفت و با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید.فرائو، لئوناردو، پیتو و گادیا برای سلسائو گلزنی کردند و شوتا هوشی و ریوسوکه نیشیتانی، گل‌های ژاپن را به ثمر رساندند.

برزیل که پنج عنوان قهرمانی جام جهانی را در کارنامه دارد، ژاپن را به سختی شکست داد و در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها، روز چهارم مهر به مصاف تیم ملی مراکش خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.