یک کارگردان می‌گوید هشت سال خانه‌نشینی فرصت تحقیقاتی برایش ایجاد کرد تا مقدمات ساخت سریالی ۱۰۰ قسمتی درباره اسرای جنگ تحمیلی را فراهم کند.

هشت سال پیش پایم مین گذاشتند/ به‌دنبال ساخت سریال ۱۰۰ قسمتی درباره آزادگان

به گزارش قدس آنلاین، درباره سرنوشتفیلم «به کودکان شلیک نکنید» که سال هاست برای آن تلاش و ممارست می کند، اظهار کرد: همچنان منتظرم معجزه‌ای رخ دهد تا این فیلم سینمایی را جلوی دوربین برم. بی توجهی به ساخت این فیلم هشت سال طول کشیده و همانند هشت سال جنگ تحمیلی، ما نیز این زمان را تحمل کردیم تا بتوانیم درنهایت با تغییر مدیریت در سینما کاری را که می‌خواهیم جلوی دوربین بیریم.

وی افزود: در هشت سال گذشته در مسیر این قبیل فیلم‌ها، مین‌هایی قرار داشت که اجازه ساخت آنها را نمی‌داد، اما امروز دیگر این مشکل وجود ندارد تنها باید در انتظار باشیم تا مدیران جدید روی کار آیند.

این کارگردان با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته فیلم نساخته اما بیکار هم نبوده است، توضیح داد: در این مدت مطالعات فراوانی درباره موضوعاتی که دوست داشتم انجام دادم به ویژه در حوزه کارهای قرآنی تحقیقات خوبی را انجام دادم همچنین سفرهای متعددی به مناطق جنگی داشتم تا با زنده کردن خاطرات هشت سال دفاع مقدس بتوانم در کارهای بعدیم موفق‌تر عمل کنم.

شاه‌حسینی اضافه کرد: چون اطرافم زیاد شلوغ نیست و در زندگی نیز تجملات برایم اهمیتی ندارد به لحاظ اقتصادی، بیکاری هشت ساله در امر فیلمسازی چندان برایم مشکلی ایجاد نکرد برای همین توانستم کارهای تحقیقاتی خود را آنگونه که سال ها در انتظارش بودم، انجام دهم.

کارگردان «شب بخیر فرمانده» با بیان اینکه دوست دارد سریالی درباره آزادگان بسازد، گفت: دیدار و گفت‌وگو با آزادگان بخشی دیگر از تحقیقاتم را در این هشت سال شامل می‌شد و درصدد هستم اگر موقعیتی فراهم آید سریالی درباره آزادگان بسازم. این سریال یک کار ۱۰۰ قسمتی خواهد بود. در گفتگوهایی که با آزادگان انجام دادم عشق و عاشورا را به خوبی احساس کردم، پس امیدوارم این موقعیت برایم فراهم شود تا آنچه را حس کردم در سریال نشان دهم.

شاه‌حسینی تاکید کرد: اگر موقعیت مناسب برای ساخت این سریال فراهم شود بسیاری از معضلات امروز جامعه مدنظر قرار خواهد گرفت، البته برای ساخت این سریال که هنوز نگارش فیلمنامه آن را آغاز نکرده‌ام، باید امکانات کافی در اختیارم قرار گیرد وگرنه با کار کم هزینه نمی‌توان به اهداف مورد نظر رسید.

وی در پاسخ به پرسش پایانی مبنی بر اینکه آیا در این هشت سال سعی کرده است فیلم دیگری جز «به کودکان شلیک نکنید» را جلوی دوربین برد، بیان کرد: وقتی دیدم با این فیلم چنین برخوردی می‌شود سراغ موضوع دیگر رفتم. فیلمنامه‌ای نوشتم که در آن قصه کودکان جنگ روایت می‌شد، اما وقتی آن را به مدیران سینمایی پیشنهاد دادم با برخوردی مواجه شد که این کاش اصلا سراغ آنها نمی‌رفتم.

منبع: صبا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.