سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته با میزان دمای ۶+ درجه سانتیگراد به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور ثبت شد.

زنجان به عنوان سومین استان خنک ایران ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، سونا صرفی افزود: طی مدت یاد شده شهرکرد با میزان دمای ۲+ درجه سانتیگراد و همدان با دمای ۴+ درجه سانتیگراد به عنوان نخستین و دومین مرکز استان خنک ایران گزارش شدند.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه و سجاس از توابع شهرستان خدابنده با ۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و چورزق در شهرستان طارم با دمای ۳۲ درجه سانتگراد بالای صفر به ترتیب به عنوان خنکترین و گرمترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

صرفی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت ۳ درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد.   

این کارشناس هواشناسی، ادامه داد: هوای این استان تا صبح فردا /دوشنبه/ خنک خواهد بود اما از بعدازظهر میزان دما روند افزایشی خواهد داشت و تا پایان هفته نیز بارندگی برای این استان پیش بینی نمی شود.

صرفی افزود: وزش باد امروز /یکشنبه/ نیز در زنجان تداوم دارد و طی روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه به ویژه در بعدازظهرها نیز شاهد این پدیده جوی خواهیم بود که سرعت آن می تواند در حد نسبتا شدید باشد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.