رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: سهمیه واکسن کرونا استان در محموله جدید از ۳۷ هزار دُز به ۸۰ هزار دُز افزایش یافت.

سهمیه واکسن کرونا در خراسان جنوبی به ۸۰ هزار دز افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز  به رسانه‌های گروهی گفت: تاکنون ۳۲۹ هزار و ۸۲۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۷۰ هزار و ۶۳۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان به ۵۰۰ هزار و ۴۶۱ دُز رسید.

 وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز چهار هزار و ۳۳۴ دُز واکسن کرونا، در استان تزریق و ثبت شد، تصریح کرد: افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از دیروز تا امروز سوم مهر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۵۱ بیمارجدید مبتلا به کووید۱۹ بر اساس آزمایش pcr و ۳۳ نفر با انجام تست سریع در استان شناسایی شد که ۱۸ از آنها بستری شدند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در استان به ۳۱ هزار و ۲۰۹ نفر رسید، تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، دو بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و مجموع جان باختگان این بیماری به هزار و ۱۳۹ نفر رسید.

وی با اشاره خوشبختانه تا کنون ۲۹ هزار و ۹۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند، افزود: ۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تاکنون ۸۵ هزار و ۷۰۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است و در حال حاضر هیچ شهری از استان در وضعیت قرمز نیست، ۴شهر بیرجند، طبس، نهبندان، قاین در وضعیت نارنجی و ۶ شهر درمیان، سرایان، بشرویه، زیرکوه، فردوس و سربیشه در وضعیت زرد و شهر خوسف در وضعیت آبی قرار دارند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های مجدانه که از صبح امروز با وزارت بهداشت برقرار است، سهمیه واکسن استان از ۳۷ هزار دُز به ۸۰ هزار دُز افزایش یافت، گفت: از این تعداد ۲۰ هزار دُز واکسن برکت خواهد بود.

وی با اعلام اینکه محموله جدید واکسن فردا شب وارد استان خواهد شد، افزود: تمام افرادی که در نوبت اول واکسیناسیون کرونا، واکسن برکت دریافت کرده‌اند، می توانند طی چند روز آینده، دُز دوم این واکسن را تزریق کنند.

دهقانی با تاکید براینکه محموله جدید برکت، شامل کسانی که می‌خواهند دوز اول خود را دریافت کنند، نمی‌شود، تصریح کرد: با افزایش سهمیه دریافتی واکسن کرونا، برای افرادی که باید نوبت دوم واکسن برکت را تزریق کنند، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.