همزمان با شروع سال تحصیلی جدید اولین هنرستان هنرهای زیبای پسران قزوین روز سه شنبه در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان افتتاح و راه اندازی شد.

اولین هنرستان هنرهای زیبای پسران در قزوین افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: هنر دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای است و هنرمندان نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا می کنند و  به عنوان یک الگو و گروه مرجع و مورد وثوق همواره مورد توجه مردم قرار دارند.

محمد حسین اسماعیلی افزود: وقتی به تاریخ پر فراز و نشیب ایران نگاه می‌کنیم می بینیم که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر چه نقش محوری و تاریخ سازی را ایفا کرده اند و در همین راستا قزوین خاستگاه بسیاری از بزرگان علم و ادب، فرهنگ، هنر و اندیشه بوده و بسیاری از بزرگان ادبی و فرهنگی این دیار تاریخ سازی کرده اند و نامشان جاودانه باقی مانده است.

وی اظهار داشت: خاستگاه بسیاری از تحولات تاریخی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور در قزوین بوده است و باید تلاش کنیم تا این سرزمین به نقش محوری خود در حوزه فرهنگ بازگردد.

اسماعیلی تصریح کرد: آموزش آکادمیک هنر به عنوان یکی از اصول و پایه‌های حوزه فرهنگ و هنر است و همچنین باید اذعان کرد برای توسعه همه جانبه و توسعه فرهنگی نیاز به آموزش‌های فرهنگی و هنری داریم.

این مسوول اضافه کرد: در این همین راستا طرح آموزش هنرهای زیبا حدود ۱۰۰‌سال پیش در کشور کلید خورد و بسیاری از هنرمندان بزرگ و نامدار که امروز به آنها افتخار می‌کنیم پرورش یافته همین هنرستان‌های زیبا هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: اولویت اصلی ما تأسیس یک مرکز پایه آکادمیک در استان است که استعدادهای هنری به شکل مطلوب تقویت شوند.

اسماعیلی با اشاره به فعالیت هنرستان هنرهای زیبای دختران در قزوین پیش از این،  خاطرنشان کرد: در قالب تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان مقرر شد که امسال دومین هنرستان هنرهای زیبا در شهر قزوین برای پسران دایر شود و این هنرستان با مشارکت دو نهاد آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

این مسوول با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی این هنرستان در دستور کار قرار دارد، گفت: چشم انداز ما در آینده نزدیک راه اندازی دانشگاه هنرهای زیبا در استان است و امیدواریم این مهم در آینده نه چندان دور محقق شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.