مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۵۴ شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی در زنجان صادر شده است.

صدور ۵۴ شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی در زنجان

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی شفیعی صبح امروز (۷ مهرماه) در جلسه شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت‌احوال، با اشاره به ثبت بالای ۹۹ درصدی وقایع در استان، اظهار کرد: در حال حاضر صدور شناسنامه شهدا در حال اجرا بوده و اعتبارات لازم برای صدور شناسنامه خام برای شهدا جذب شده است.

وی افزود: در حال حاضر فرآیند صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی در دست اجرا است، به طوری که از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۵۴ شناسنامه به تفکیک ۲۸ دختر و ۲۶ پسر صادر شده و صدور دو شناسنامه دیگر نیز در دست اقدام است.

این مسئول با اشاره به پروژه تطبیق اطلاعات سببی و نسبی، ادامه داد: این طرح در استان زنجان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود و به دنبال جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی افراد از ۱۰۳ سال قبل یعنی زمان تشکیل ثبت‌احوال است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به فضای نامناسب اداره ثبت‌احوال شهرستان زنجان، خاطرنشان کرد: اسناد نیمی از جمعیت استان در اداره ثبت‌احوال شهرستان زنجان نگه‌داری می‌شود و اسنادی نیز در آتش‌سوزی ۵۷ از بین رفته است و این ساختمان ظرفیت لازم را برای حفظ و نگه‌داری این حجم از اسناد را به طور استاندارد ندارد و نیاز است که توجه ویژه‌ای در رابطه با این ساختمان به عمل آید. همچنین درخواست می‌شود در رابطه با نصب فیبرنوری در اداره هفتگانه نیز بودجه‌ای اختصاص داده شود.

در ادامه این جلسه، معاون فنی اداره‌کل ثبت‌احوال استان زنجان، اظهار کرد: پایگاه اطلاعات جمعیت کشور با رکورد ۱۲۰ میلیون داده و اتصال به ۱۲۰ هزار پایگاه بزرگ‌ترین پایگاه داده کشور است و سرشماری که در برخی استان‌ها به عمل خواهد آمد، بخشی حضوری و بخشی غیرحضوری است که بر اساس این پایگاه آماری انجام می‌شود.

مهدی ژاله‌چیان ادامه داد: طرح تطبیق اطلاعات سببی و نسبی با هدف تطبیق این اطلاعات تدوین شده و اطلاعات افراد همانند شجره‌نامه به صورت درخت‌واره تدوین و با توجه به نیاز دستگاه‌ها و سطح دسترسی، در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.