مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور اجرایی با تاکید بر اینکه موضوع تست چشمی کرونا در فرودگاه‌ها مطرح نیست، گفت: طی هماهنگی با وزارت بهداشت، مقرر شد از همه زوار در فرودگاه‌ها تست انجام شود البته این موضوع در حیطه اختیارات ستاد کرونا است.

اعزام ۷۵هزار زائر اربعین از ۱۴ فرودگاه کشور/‌تست چشمی کرونا نداریم‌

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا رستمیان درباره آخرین وضعیت اعزام و پذیرش زوار اربعین در فرودگاه‌های کشور، اظهار داشت: طرح سفرهای هوایی اربعین از ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۱۰ مهر ادامه دارد.

 مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور اجرایی با بیان اینکه پروازهای رفت زائران اربعین از ۱۴ فرودگاه کشور انجام شد، افزود: تا پایان وقت روز ۵ مهر تعداد ۷۱ هزار و ۶۳۹ زائر اربعین به عراق اعزام شدند و ۱۵ هزار و ۸۸۵ زائر هم از عراق به کشور برگشتند.

وی با بیان اینکه در انجام پروازهای اربعین شرکت‌های هواپیمایی داخلی همکاری مناسبی داشتند، اضافه کرد:‌ امسال زوار از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اردبیل، اصفهان، اهواز بندرعباس بوشهر، تبریز، ساری، کرمان، کرمانشاه و یزد به کشور عراق اعزام شدند.

رستمیان افزود: در پروازهای برگشتِ زوار اربعین هم عملیات پروازی به همین فرودگاه‌ها انجام می شود؛ در این راستا روز ۶ مهر زائران اربعین از عراق به ‌فرودگاه‌های اهواز، ساری، کرمانشاه و مشهد اعزام شدند و جمعا ۱۸ پرواز رفت و برگشت انجام شد و در کل ۱۳ فرودگاه کشور غیر از فرودگاه امام خمینی (ره) یک هزار و ۱۱۰ زائر ورودی و ۸۶۶ زائر خروجی در روز ۶ مهر داشتیم.

 مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور اجرایی افزود: همچنین در روز هفتم مهر، تعداد ۱۹۴۲ زائر ورودی و ۹۸۳ زائر خروجی از ۱۳ فرودگاه کشور غیر از فرودگاه امام خمینی (ره) داشتیم.

‌وی بیان کرد: در آمار تجمیعی ۱۳ فرودگاه کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) ‌تا پایان وقت روز ششم مهر ۷۴ هزار و ۵۹۱ زائر اعزام شدند و ۱۹ هزار ۷۱۷ زائر به کشور برگشتند.

* انجام تست کرونا توسط وزارت بهداشت از همه مسافران در فرودگاه‌های داخلی‌

رستمیان تاکید کرد: ‌به همه فرودگاه‌ها تأکید شده است در موضوع تست کرونا به نحوی عمل شود که زائران معطل نشوند اما نظارت دقیق باشد

 مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور اجرایی با تاکید بر اینکه موضوع تست چشمی در فرودگاه‌ها مطرح نیست، اظهار داشت: طی هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد از همه زوار در فرودگاه های داخلی تست کرونا انجام شود البته این موضوع در حیطه اختیارات وزارت بهداشت و ستاد کرونا است اما ما همکاری کردیم تا ایستایی و معطلی مسافران کاهش یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.