مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه قیمت مصوب اعلامی ۱۴ هزار تومانی برای فروش تخم مرغ درب مرغداری مربوط به مهرماه سال گذشته است، گفت: در حال حاضر تولید هر کیلو تخم مرغ حدود ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود و قیمت مصوب سال گذشته برای مرغدار صرف ندارد.

ادامه چالش قیمت تخم‌مرغ/قیمت مصوب، ۶ هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده

به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: مشکلی در خصوص تولید تخم مرغ در استان وجود ندارد و در حال حاضر روزانه ۱۴۰ تن تخم مرغ در استان تولید می شود که ۳۵ درصد آن به مصرف استان می رسد و مابقی، مازاد است و به سایر استان ها ارسال می‌شود.

حمیدرضا اخوان اظهار کرد: ۹۴ واحد مرغ تخمگذار در استان با ظرفیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه وجود دارد که در حال حاضر ۶۴ واحد به ظرفیت دو میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه فعال هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت ۶۴ واحد تولید تخم مرغ در مقایسه با سال های گذشته در استان کم نظیر است، افزود: با توجه به این فعالیت، در حال حاضر وضعیت تولید در استان خوب است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. امروز قیمت تخم مرغ در سطح استان به ازای هرکیلوگرم ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان مرکزی در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ  تصریح کرد: افزایش قیمت ایجاد شده از سوی مرغداران صورت گرفته چراکه هزینه های تولید از جمله قیمت پولت، هزینه های دارو و درمان، کارگر، حمل و نقل، نهاده و... افزایش یافته در نتیجه مرغداران اقدام به این افزایش قیمت کرده اند.

اخوان بیان کرد: البته قیمت مصوب اعلامی ۱۴ هزار تومانی درب مرغداری و ۱۶۹۰۰ تومانی برای مصرف کننده مربوط به مهرماه سال گذشته است و در سال جدید قیمت جدیدی متناسب با افزایش هزینه ها اعلام نشده است. در حال حاضر تولید هر کیلو تخم مرغ برای مرغدار حدود ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود و قیمت مصوب سال گذشته برای مرغدار صرف ندارد.

وی ادامه داد: در راستای افزایش قیمت تخم مرغ، ما نیز در حال مکاتبه با تهران هستیم تا موضوع تعیین تکلیف شود.

اخوان اضافه کرد: واحدهای صنفی مجاز نیستند که تنها تخم مرغ بسته بندی شده عرضه کنند بلکه باید نسبت به فروش شانه ای و فله ای نیز اقدام کنند. مردم در صورت مشاهده تخلف از این بابت می توانند با شماره ۱۲۴ اداره کل صنعت و معدن استان تماس حاصل کرده و موضوع را اطلاع دهند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.