مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از پذیرش ثبت هفت اثر ناملموس این استان در فهرست میراث ملی طی نشست شورای ثبت میراث ناملموس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

هفت اثر ناملموس از استان اردبیل ثبت ملی شد

به گزارش قدس آنلاین، نادر فلاحی  امروز  در این زمینه گفت: اثرهای ثبت شده شامل مهارت پخت ساج ایچی عشایر شاهسون، مهارت ساخت بارداق شهرستان کوثر، مهارت پخت سوتدی پلو، مهارت پخت شیرینی چگوری نمین، مهارت پخت چیغیرتما، مهارت پخت شیرینی مشکوفی نمین و مهارت پخت باسدیرما پلو است.

وی بیان کرد: هر یک از این اثرها دارای پیشینه طولانی در استان اردبیل است که برای حفظ، احیا و شناساندن هرچه بیشتر تهیه پرونده‌های ثبتی در راستای قرار گرفتن آنها در فهرست میراث ملی تلاش شد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در حال حاضر تهیه پرونده‌های چند اثر دارای پیشینه دیگر نیز در دست اقدام است که پس از تکمیل برای ثبت در فهرست میراث ملی به وزارت میراث‌فرهنگی فرستاده خواهد شد.

وی پیش‌تر نیز از ثبت ۹۵ اثر از استان اردبیل شامل ۲۹ اثر منقول، ۲۰ اثر غیرمنقول، ۲۹ اثر ناملموس و ۱۷ اثر طبیعی در فهرست میراث ملی طی سه سال گذشته خبر داده بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.