مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آمادگی کامل پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر حضرت رضا(ع) برای خدمت‌رسانی به ارادتمندان این امام همام در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

آماده‌باش پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی/ فعالیت ۱۰ پایگاه فعال اورژانس

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدسعید سعیدی شهری بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور جمعی از زائران و مجاوران در ایام پایانی ماه صفر در صحن و سرای رضوی، نیروهای فوریت‌های پزشکی آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات به بیماران اورژانسی تا شامگاه جمعه، ۱۶ مهر ۱۴۰۰ به حالت آماده‌باش درآمدند.

۱۰ پایگاه فعال اورژانس
وی گفت: در این راستا علاوه بر ۵ پایگاه ثابت و شبانه‌روزی فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در صحن‌های انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، پیامبر اعظم(ص) و...، ۵ پایگاه فوریت‌های پزشکی دیگر نیز در اماکن متبرکه رضوی فعال شد و در مجموع تعداد آنها به ۱۰ پایگاه رسید.  
سعیدی شهری به تقویت نیروهای فوریت‌های پزشکی این آستان مقدس اشاره و اضافه کرد: پایگاه مجهز فوریت‌های پزشکی صحن امام حسن مجتبی(ع) نیز با حضور متخصص طب اورژانس آماده ارائه خدمات رایگان و شبانه‌روزی به بیماران است.

استقرار ۱۳ دستگاه آمبولانس
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: علاوه بر ۳ دستگاه آمبولانس این مؤسسه که در صحن و سرای رضوی آماده‌باش هستند، ۱۰ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ مشهد نیز در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در رینگ‌های نخست حرم مطهر مستقر می‌شوند.
وی با بیان اینکه نیروهای پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب در ایام پایانی صفر آماده خدمت‌رسانی هستند، افزود: در مجموع در هر شیفت، نزدیک به ۵۰ نیروی اورژانس و پرستاری مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی؛ اعم از نیروهای رسمی و همچنین خادمین سلامت استانی و کشوری در ارائه این خدمات پزشکی همکاری خواهند داشت.

تقویت نیروهای دارالشفای امام رضا(ع)
سعیدی شهری با اشاره به ارائه خدمات متنوع درمانی دارالشفای امام رضا(ع) همچون آزمایشگاه، دندانپزشکی، همودیالیز و... گفت: نیروهای بخش پزشکان عمومی و پرستاری و خدماتی این مرکز درمانی نیز در ایام پایانی ماه صفر افزایش یافته است. همچنین بخش رادیولوژی آن آماده ارائه خدمات ۲۴ ساعته در این ایام است.

ارائه خدمات دارویی به موکب‌های بین راهی
وی خاطرنشان کرد: مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، خدمات پشتیبانی دارویی و تجهیزاتی در راستای ارائه خدمت پزشکی سرپایی به زائران پیاده ایام پایانی صفر حرم مطهر حضرت رضا(ع) به موکب‌های بین راهی جاده سرخس که توسط دربانان حرم مطهر راه‌اندازی شده و همچنین موکب مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در چهارراه خیام ارائه داده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.