رئیس امور آب مهاباد با اشاره به آبگیری تالاب بین المللی «کانی برازان» در این شهرستان گفت: این تالاب مهم که به بهشت پرندگان مشهور است با این اقدام جان دوباره گرفت.

بهشت پرندگان در مهاباد جان دوباره گرفت

به گزارش قدس آنلاین، رضا جهین رئیس امور آب مهاباد، اظهار کرد: رهاسازی حق آبه تالاب کانی برازان از پنجشنبه هفته گذشته با دبی ۲ مترمکعب بر ثانیه آغاز و طی هفته جاری و تا رسیدن به ۲ میلیون مترمکعب ادامه خواهد داشت.

جهین افزود: هم‌اکنون آب از طریق ۲ کانال (زهکش) وارد این تالاب می‌شود که همین امر باعث احیا و پرآب شدن دوباره این تالاب بین‌المللی و زیبا شده است.

رئیس امور آب مهاباد اضافه کرد: قبل از این نیز سه مرحله رهاسازی برای آبگیری تالاب کانی برازان انجام شده که به دلیل برداشت غیرمجاز کشاورزان آب رهاسازی شده که تالاب نرسیده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: این مرحله محافظت و بازرسی از مسیر آب تا رسیدن به ورودی تالاب توسط محیط بانان به صورت جدی انجام شده و تمام آب اختصاصی به تالاب سرازیر شده است.

تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" مهاباد با وسعتی افزون بر ۱۰۵۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.