آیین بزرگداشت علامه حسن حسن زاده آملی با حضور زائران و قشرهای مختلف مردم در مسجد جمکران درقم برگزار شد.

بزرگداشت علامه حسن زاده آملی در مسجد جمکران برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن رمضانی خراسانی استاد علوم عقی و نقلی حوزه علمیه قم در این آیین طی سخنانی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت علامه حسن زاده آملی، اظهار داشت: در پیام جامع رهبر معظم انقلاب حقیقت این انسان سفر کرده به ثمر رسیده واصل منعکس شده بود و در میان همه عناوین برای علامه عنوان ذوالفنون را به کار بردند.

وی  با تاکید بر اینکه عنوان ذوالفنون برای هر کسی به کار نمی‌برند، بلکه برای انسان عالمی که علم او محدود به یک محدوده خاص نمی‌شود، عنوان می‌شود، افزود: قبل از علامه استادش آیت الله شعرانی معنون به این عنوان بود، علامه حسن زاده نیز وارث این عالم بود و پس از وی شایسته عنوان ذوالفنون بود.

رمضانی با اشاره به عرفان و معنویت علامه حسن زاده آملی، تصریح کرد: مقوم وجودی علامه و فصل اخیر این شخصیت را، عرفان معرفی کرد، او ریاضیدان عارف، فقیه عارف و فیلسوف عارف بود، عرفان او تمام شعب علوم او را تحت الشعاع قرار داده بود.

وی  با اشاره به این‌که سیره علمی بزرگان را باید مدنظر داشت و در این قافله نور قدم برداشت، خاطرنشان کرد: علامه دل به دنیا نداشت و اهل این دنیا نبود و از این عالم پَرکشید، آیت الله حسن زاده آملی خدا آشنا و خداجو بود.

وی در ادامه افزود: علم علامه آن قدر وافر و جامع بود که از ظرف وجودی او لبریز می‌شد و از لبریز آن انسان بهره‌مند می گشت، علامه هرگز سخنی نمی‌گفت، مگر اینکه نکته‌های علمی را در بر داشته باشد و نگاه علامه ما را به یاد خدا می‌انداخت.

علامه حسن حسن زاده آملی سوم مهرماه جاری در سن ۹۳ سالگی و بر اثر عارضه قلبی ناشی از کهولت سن دارفانی را وداع گفت، و پیکرش پس از یک تشییع باشکوه در زادگاهش به‌ خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.