برگزارکنندگان المپیک و پارالمپیک توکیو در تابستان امسال حدود ۴۵۰ میلیون حمله سایبری را تجربه کردند اما به دلیل مهار این حملات، از اختلال در بازی ها جلوگیری شد.

۴۵۰ میلیون حمله سایبری در طول بازی های توکیو انجام شد

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا به نقل از کیودو نوشت: علیرغم نگرانی ها از اینکه رویداد ورزشی جهانی یک هدف آسان برای هکرها خواهد بود، مقیاس حملات در بازیهای توکیو کمتر از بازی های ۲۰۱۲ لندن و المپیک زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸ بود.

شرکت ترند میکرو (Trend Micro Inc) که یک شرکت بزرگ امنیتی اینترنتی است می گوید تعداد کم حملات سایبری در بازی های توکیو، به احتمال زیاد به دلیل برگزاری المپیک توکیو بدون تماشاگر در شرایط همه گیری ویروس کرونا بوده است، این بدان معناست که بلیط ها و سایر اطلاعات بازدیدکنندگان نمی توانسته است به طور مخرب مورد استفاده قرار گیرند.

کمیته سازماندهی بازی های توکیو گفت: ما توانستیم بدون ایجاد خسارت از حملات سایبری جلوگیری کنیم این نتیجه به اشتراک گذاری اطلاعات و اقدامات متقابل توسط همه طرف های درگیر بود.

به گفته برگزارکنندگان و منابع دیگر، از آغاز بازی های المپیک در ۲۳ ژوئیه تا بسته شدن پارالمپیک در ۵ سپتامبر ۲۰۲۱، حدود ۴۵۰ میلیون حمله سایبری که وب سایت رسمی و سیستم کمیته سازماندهی را هدف قرار داده اند دفع شده است.

در حالی که جزئیات حملات سایبری ناشناخته است، اعتقاد بر این است که اکثریت حملات از طریق «DDoS» توزیع شده اند، که در آن هکرها با ارسال سیل داده ها از منابع متعدد در مدت زمان کوتاه، شبکه را تحت الشعاع قرار می دهند.

المپیک لندن بیشترین تعداد حملات سایبری را به ثبت رسانده است، وب سایت رسمی آن بازی ها، تنها ۲۰۰ میلیون بار هدف حمله قرار گرفته بود و مجموع حملات به تمام سازمانهای مرتبط با این ابزی ها به حدود ۲.۳ میلیارد نوبت رسیده بود.

در طول بازی های المپیک پیونگ چانگ کره جنوبی در سال ۲۰۱۸، حدود ۶۰۰ میلیون حمله سایبری انجام شد. انتظار می رفت توکیو با تهدیدی حتی بیشتر از المپیک لندن روبرو شود، اما تنها ۲۰ درصد از این میزان را شاهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.