آیین نامه « نحوه پذیرش برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره‌های دانش آموزی در رشته‌های علوم پزشکی» که به توشیح وزیر بهداشت رسیده است، جهت اجرا به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.

اعلام نحوه پذیرش برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره‌های دانش آموزی در رشته‌های علوم پزشکی

به گزارش قدس آنلاین، در این ابلاغیه که به تایید و امضای دکتر سید محمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی رسیده، خطاب به سرپرستان و رؤسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی  آمده است:

با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص برگزیدگان المپیادهای علمی دانش آموزی و در اجرای بند یک ماده ۲ آیین نامه تشکیل شورای هدایت استعدادهای درخشان در وزارت بهداشت مورخ ۱۳ مرداد سال۸۶ و به منظور پذیرش و تسهیل در ادامه تحصیل دانش آموزان برگزیده و خلاق، این آیین‌نامه تدوین و اجرا می‌شود.

ماده ۱: در ماده یک این آیین‌نامه به تعارف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین هر یک از دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی و مؤسسات وابسته به وزارت بهداشت و همچنین سازمان سنجش آموزش کشور پرداخته شده است.

و همچنین در ماده یک به کد رشته محل اشاره ای شده است. 

کدر رشته محل:  هر یک از کدهای محل تحصیل مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری گروه علوم تجربی در سال ورود به دانشگاه است.

ماده ۲: برگزیدگان المپیادهای علمی کشوری بخش دانش آموزی و برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی با ارائه گواهی معتبر می‌توانند در دوره تخصصی کارشناسی پیوسته رشته‌های گروه پزشکی و دکترای عمومی ( پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) در دانشگاه‌ها به شرح ذیل پذیرفته شوند.

الف: دارندگاان مدال طلای کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی، زیست شناسی و شیمی و مدال طلای بین‌المللی از المپیادهای فیزیک، ریاضی و رایانه که دارای دیپلم تجربی هستند می‌توانند بدون کنکور و به طور مستقیم در کد رشته محل مورد تقاضا ( مازاد بر ظرفیت) پذیرفته شوند.

ب: دارندگان مدال نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی زیست شناسی و شیمی و مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای فیزیک، ریاضی- رایانه و رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره جوان خوارزمی در دوره‌های دانش آموزی با مشارکت حداقل ۵۰ درصد در دستاورد حائز رتبه به شرط شرکت در آزمون سراسری و کسب حد نصاب نمره علمی ۹۰ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده آزاد در کد رشته محل مورد تقاضا حداکثر معادل ۱۰ درصد ( مازاد بر ظرفیت) پذیرفته شوند.

تبصره یک: افراد مشمول این ماده برای کسب پذیرش ورود به هر دوره تحصیلی باید علاوه بر مدارک مورد نیاز اسناد دال بر برگزیده شدن خود را بر حسب مورد به سازمان سنجش ارائه دهند. این گواهی‌ها باید در مورد المپیادهای علمی به تایید سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و برای جشنواره جوان خوارزمی به تایید د بیرخانه جشنواره رسیده باشد.

ماده۳: افراد مشمول این آیین نامه مجاز هستند حداکثر تا یکسال تحصیلی پس از زمان دانش آموختگی و صرفا برای یک بار از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

ماده ۴: مسؤولیت اجرای این آیین‌نامه برعهده سازمان سنجش آموزش کشور و در شرح و تفسیر مفاد آن، نظر معاون آموزشی وزارت ملاک عمل می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، این آیین‌نامه مشتمل بر یک مقدمه، چهار ماده و یک تبصره در تاریخ ۲۱ مهر ماه ۹۹ به تصویب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت بهداشت رسیده و جایگزین آیین‌نامه نحوه پذیرش برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره‌های دانش آموزی در رشته‌های علوم پزشکی مصوب ۷ دی سال ۸۲ می‌شود و برای پذیرش دانشجو از سال ۱۴۰۲ لازم الاجرا می‌باشد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.