یک مقام ناتو اعلام کرد ۸ عضو روس این سازمان که همگی از افسران اطلاعاتی روسیه بودند از این نهاد خراج شدند.

اخراج ۸ عضو روس سازمان ناتو به دلیل عضویت در سازمان اطلاعاتی روسیه

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز نوشت:

 سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از اخراج ۸ عضو روس این نهاد به دلیل عضویت در سازمان اطلاعاتی روسیه خبر داد.

تاکنون کاخ کرملین یا وزارت خارجه روسیه هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده اند. روابط کشورهای غربی با روسیه چند سالی است به دلیل موضوعات مختلف از جمله موضوع اوکراین، ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و نیز کشته شدن سرگئی اسکریپال، مامور روس در انگلیس به سردی گراییده است.

لئونید اسلوتسکی، رییس کمیته امور بین الملل مجلس نمایندگان روسیه، اما در واکنش به انتشار این خبر گفت: مسکو قطعاً این اقدام را تلافی خواهد کرد. یک مقام ناتو روز گذشته تایید کرد که اعتبارنامه ۸ عضو روس این اتحادیه به دلیل اینکه آن‌ها از ماموران اطلاعاتی دولت مسکو بودند پس گرفته شده است.

این مقام ناتو که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: سیاست ناتو در قبال روسیه همچنان ثابت است. ما قدرت بازدارندگی و دفاعی خود را در قبال اقدامات روسیه تقویت کرده ایم. این اقدامات در حالیست که ما همچنان از گفتگوهای سازنده در زمینه‌های مختلف با دولت مسکو استقبال می‌کنیم.

لئونید اسلوتسکی عنوان کرد: در حال حاضر موقعیت نماینده روسیه در ناتو خالی است و این اقدام می‌تواند به روابط و گفتگوهای سازنده میان روسیه و غرب آسیب وارد کند. غرب در حال اجرای سیاست مقابله دیپلماتیک با روسیه است.

روسیه اخیراً ناتو را متهم کرده که اقدامات تحریک آمیزی در نزدیکی زیرساخت‌های نظامی این کشور در مجاورت مرزها انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.