دو طلای جهانی ۹۷ و ۱۳۰ کیلو امروز در جام جهانی کشتی فرنگی انتظار ما را می کشد.

دو طلای سنگین در انتظار ایران

پس از اینکه در روز اول تقسیم مدال‌ها فینالیستی نداشتیم ساروی در ۹۷ و یوسفی در ۱۳۰ کاری کردند کارستان و با رسیدن به فینال بارقه‌های امید را در اردوی تیم ملی روشن کردند. در نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی مقابل نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا قرار گرفت و موفق شد ۵ بر صفر برنده این مبارزه شود. بدین ترتیب هادی ساروی توانست نخستین فرنگی کار ایرانی باشد که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ به فینال راه پیدا می کند و امروز باید برای کسب مدال طلا مقابل الکس زوکه از مجارستان قرار بگیرد. در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی در مبارزه ای سخت و دشوار از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت. او دلاورانه دو بر یک حریف قدر خود را شکست داد تا امشب در دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف زورابی گدخوری از روسیه برود. یوسفی بعد از این مسابقه، گفت: کشتی سنگینی بود اما توانستم مقابل حریف کوبایی الاصل که از شیلی بود پیروز شوم.وی افزود: خیلی تمرین کرده بودم. در چند مسابقه شرکت داشتم و با آمادگی کامل حریف را شکست دادم تا راهی فینال شوم. در فینال با حریف روس رقابت می‌کنم که امیدوارم بتوانم برای کشورمان تاریخ‌سازی کنم.

بنا: به پای آزاد نمی‌رسیم

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بعد از این نتایج اظهار کرد: خوشحالم و این نتایج به ما مزه داد. فردا(امروز) هم سه وزن دیگر داریم که امیدواریم آن‌ها هم راهی فینال شوند.ما به پای کشتی آزاد نمی‌رسیم، کشتی آزاد داداش بزرگ ماست! اما سعی می‌کنیم شاگردان خوبی باشیم. ما رقابت سختی با روسیه داریم.

دو برنز گرایی و پشتام

 اما دیروز در دیدار رده بندی ۷۲ کیلو محمدمختاری به مصاف اسلیوا از لیتوانی رفت و مقابل این کشتی‌گیر تکنیکی ضربه فنی شد و دستش از مدال کوتاه ماند.در ۷۷ کیلو هم محمدعلی گرایی در دیدار رده بندی به مصاف تاماس لوای از مجارستان رفت و موفق شد در کشتی توفانی و با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی برسد و نخستین مدال کاروان ایران را بدست آورد. در وزن ۸۲ کیلوگرم پژمان پشتام برای برنز روی تشک رفت که  با نتیجه ۴ بر صفر حریف مجارستانی خود را شکست داد تا کاروان ایران به دومین مدال خود برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.