مدیر فرودگاه یاسوج گفت: با توجه به افزایش عملکرد و رعایت استانداردها، فرودگاه یاسوج در جدول فرودگاه های کشور با ۱۹ پله صعود در ماهنامه آماری مردادماه ۱۴۰۰ به جایگاه ۳۰ ارتقا یافت.

جایگاه فرودگاه یاسوج در جدول فرودگاه های کشور ارتقا یافت

به گزارش قدس آنلاین، عنایت انصاری فرد اظهار داشت: با پیگیری های بعمل آمده و حمایت مسئولان استانی موفق شدیم با فعال کردن شرکت هواپیمایی پارس ایر در کنار شرکت هواپیمایی ماهان، تعداد پروازهای این فرودگاه را از دو روز در هفته به ۶ روز در هفته در مسیر تهران- یاسوج-تهران افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین برای اولین باز در استان، پرواز مستقیم یاسوج به مشهد مقدس راه اندازی شد.

مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که در شاخص های عملکرد پرواز- بار و مسافر در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۱۳۹۹ از رشد و ارتقای مناسبی برخوردار بوده ایم.

انصاری فرد تاکید کرد: در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ با ۱۰۰ مورد پرواز، ۲هزار و ۵۱۱ نفر مسافر و ۱۶هزار و ۱۴۸ کیلوگرم بار در این فرودگاه جا به جا شد که در مدت مشابه ۱۴۰۰ این آمار به ۴۹۶ مورد پرواز با جابه جایی ۱۱هزار و ۴۹۷ نفر مسافر و ۷۸هزار و ۸۷۲ کیلوگرم بار رسیده است.

وی بیان کرد: با این عملکرد فرودگاه شهدای یاسوج در جدول فرودگاه های کشور با ۱۹ پله صعود در ماهنامه آماری مردادماه ۱۴۰۰ به جایگاه ۳۰ ارتقا یافت.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.

در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.

ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.

pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای افزایش پروازهای پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.