سی و چهارمین یادواره ۳۳ شهید سرافراز نیروگاه شهیدسلیمی نکا و گرامیداشت شهدای غیور مدافع حرم وشهدای مظلوم مدافع سلامت استان مازندران به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پارک موزه دفاع مقدس شهرستان ساری برگزار شد.

سی و چهارمین یادواره شهدا نیروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروگاه نکا، در این مراسم که جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده های معظم شهدای نیروگاه و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی و کارکنان نیروگاه حضور داشتند، وجیه الله مرادی از فرماندهان سپاه قدس طی سخنانی ضمن تجلیل و گرامیداشت یاد ماندگار شهدا، به تبیین نقش رهبران، ویژگیهای شهدا و عوامل پیروزی در دفاع مقدس پرداخت.
مرادی عزم ملی و تدبیر سردمداران یک کشور را از شاخصه های مهم و تعیین کننده در جنگ برشمرد و گفت: هر ایرانی آزاده با مطالعه دویست سال گذشته تاریخ ایران از بی تدبیری رهبران، احساس حقارت و شکست می کند اما تدبیر حضرت امام(ره) با استعانت از اهل بیت، بسیج و عزم ملی مردم، تهدید جدی جنگ را تبدیل به فرصت ایجاد جبهه عزت آفرین مقاومت در سراسر دنیا کرد که امروزه شاهد شکل گیری و برکات این جبهه با مدل دفاع ایرانی در سطح منطقه و جهان هستیم.
این سردار محور مقاومت، دفاع مقدس را الگوی عاشورایی عصر حاضر خواند و گفت: رزمندگان در دفاع مقدس با خداباوری، ولایت پذیری،   دشمن شناسی و نهراسیدن از دشمن وقدم نهادن در مسیر منتظر واقعی افتخار آفریدند.
وی با بیان این نکته که در دفاع مقدس با حداقل امکانات به مقابله با دشمن پرداختیم افزود: با توکل به خدا و تکیه به توان داخلی در بعد دفاعی، امروز خمپاره های ابتدایی زمان جنگ به تجهیزات مدرن و بازدارنده برای دشمنان تبدیل گردید.
در این مراسم، نمایشنامه ای کوتاه و معنوی با محوریت زندگی شهید والامقام سهراب شمسی از شهدای دومین مرحله بمباران نیروگاه ارائه شد و در ادامه حجت الاسلام ایزدی یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، با قرائت اشعاری در وصف رشادتهای شهدا، در مصائب سالار شهیدان و شهدای جاودان نهضت خونین عاشورا به مدیحه سرایی پرداخت.
همچنین مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با بیان این نکته که ما مدیون خون شهدا هستیم گفت: تمام شهدای عزیز نیروگاه تا زمانی که به درجه رفیع شهادت نائل شوند با تمام توان در پی دفاع و اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران بوده اند.
محسن نعمتی از برگزاری یادواره بعنوان راهی برای شناخت بیشتر و قرب به شهدا یاد کرد و بیان داشت: جنگ ما جنگ معنوی بود و شهدا برای عشق به خدا جنگیدند و وظیفه ماست تا ویژگی های مشترک شهدا را مرور کنیم و از آن درس بگیریم و به نسلهای بعد انتقال دهیم.
وی با بیان گوشه ای از اقدامات ارزنده کارکنان حال حاضر نیروگاه گفت: در سال گذشته حدود ۹ درصد افزایش تولید نسبت به سال ماقبل آن داشتیم و با توجه به گذشت بیش از چهار دهه از عمر نیروگاه با برنامه ریزی دقیق، انجام پروژه های بهسازی، تعمیرات و بهره برداری به موقع و تلاش شبانه روزی و جهادی همکاران در شرایط حاد گسترش ویروس کرونا با افزایش توان عملی به میزان ۲۳ مگاوات، ۳ درصد افزایش را نیز در تعهد تولید سالیانه تجربه کردیم.
وی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نیز حدود ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش در تولید برق داشتیم.
نعمتی به مدیریت و بومی سازی حدود ۶۰ هزار قطعه نیروگاهی از سال ۱۳۹۵ تاکنون اشاره و یادآور شد: همکاران و متخصصان نیروگاه با مشارکت و تکیه بر توان سازندگان داخل کشور و از طریق مهندسی معکوس به منظور صرفه جویی و عدم نیاز به کشورهای سلطه جو اقدام به ساخت قطعات کردند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.