نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه قدرت نیروی انتظامی به اعتماد و همراهی مردم است، گفت: خدمات پلیس برای مردم ملموس و محفوظ است.

آیت الله علم الهدی: قدرت نیروی انتظامی به اعتماد و همراهی مردم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی هفته گران سنگ نیروی انتظامی را به این عزیزان تبریک گفت و اظهار داشت : حضور شما در این مجلس مایه سرافرازی است . خداوند انشاالله به همه‌ی شما عزیزان توفیق بدهد و هم سلامتی شما و هم سلامتی خانواده تان را مقدر قطعی قرار بدهد . خوشبختانه ما با توجه به اتفاقات گذشته شاهد حماسه آفرینی و فداکاری شما عزیزان بودیم که نسبت به همه ی فداکاری هایی که در سال های گذشته داشتید از یک برجستگی خاصی هم برخورد بود ، هم در جریان انتظامات و تامین امنیت داخل شهرها و هم در جریان کار مرزبانی.

نیروی انتظامی ، نیرویی مقتدر توامان با مهربانی

وی در ادامه افزود : این نشان این واقعیت هست که نیروی انتظامی در کشور ما در حال ارتقا و پیشرفت است و پویا به جلو پیش می رود ، درجا نمی زند و هیچ وقت این نیرو ، فرسودگی را طی نمی کند چرا که ما هر سال به مناسبت های هفته نیروی انتظامی، کارنامه سال گذشته آن را که می بینیم از کرامات و یک اقتدار بیشتری برخوردار است . عرصه اقتدار نیروی های انتظامی خداروشکر تعیین و مشخص گردید . شما عزیزان برای حفظ مرزهای ما در تحولات خاورمیانه بسیار زحمت کشیدید که این خودش یک اقتدار و سرافرازی است .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما در جامعه ی انقلابی خویش نقاط حساسی داریم که باید مراقب آن باشیم اضافه کرد: معمولا جریان پلیس در دنیا به گونه ای است که در مقابل مردم است . پلیس به جای اینکه جریان مهربانی در کنار مردم باشد یک جریان سلطه گر و قدرت مند است تا بتواند قانون را اجرا کند که طبیعتا این سلطه گری برای اجرای قانون باعث می شود که مردم از پلیس فاصله بگیرند و از او وحشت داشته باشند و لذا جریان مردم و پلیس در دیگر کشور ها دو جریان متقابل با یکدیگر است اما خوشبختانه در کشور ما به برکت این نظام اسلامی که این نظام ریشه در اعتقادات مردم دارد، اجرای قانون در بین مردمی که معتقد به قانون هستند هم ساده تر است و هم با یک مهربانی است که خدمات پلیس برای مردم ملموس و محفوظ است .پلیس برای اجرای قانون در کنار مردم است که این امتیاز در کشور ما وجود دارد.

نیروی انتظامی مجری قوانین دین است

وی در ادامه خاطر نشان کرد : نکته ی دومی که وجود دارد این است که معمولا قوانینی که مجری آن قانون است ، قوانین مردمی است که بر حسب سیاست آن جامعه تعیین می شود اما در جامعه اسلامی، قوانین ما برگرفته از شرع مقدس است یعنی این قوانین با عمق باور و دین مردم در ارتباط است ، قوانین برای مردم قداست دارد و مبانی ایدئولوژیک آنان است و لذا مجری این قانون هیچ وقت یک چهره نامساعد ندارد بلکه یک چهره ی اجرای دین به خودش می گیرد .

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که  این دو نکته در مسائل انتظامی و پلیسی کشور ما وجود دارد که هم بایستی استفاده بشود و برنامه اجرایی ، عملیاتی پلیس ما بر این اساس تنظیم بشود،  هم روابط مردم با پلیس صورت بگیرد، گفت : شما عزیزان با یک مردمی روبه رو هستید که غیر از اینکه شما را صاحب رسالت امنیت می دانند شما را مجری قرآن و دین می دانند . در زمان قدیم کلانتری یک کانون انزجار و وحشت مردم بود در حالی که کلانتری مامن مردم است و مردم در مقابل حوادث ،کلانتری را باید پناهگاه خودشان بدانند .

قدرت شما اسلحه نیست بلکه قدرت شما مردم است

وی با اشاره به اینکه امروزه نیروی انتظامی از کانون وحشت گذشته به پناهگاه مردم مبدل شده است ادامه داد : خوشبختانه ما امروز به این خاصیت در کشور خود رسیدیم . اینکه یک کانون قدرت و وحشت برای مردم تبدیل بشود به یک پناهگاه،  بسیار دارای ارزش است  منتهی آن چیزی که مهم است این است که شما عزیزان باید این احساس پناهگاهی را برای مردم تقویت کنید . شماره ی ۱۱۰ این روزها برای مردم به عنوان اولین قدم برای حل مشکلشان می باشد که شما عزیزان باید مراقب این فضا باشید و سریع به خواسته های مردم رسیدگی کنید. این نظام ،نظام مردمی است ولذا نیروی انتظامی هم مجری قانون های مردمی است که هر مقدار اتصالش و همدلی اش با مردم بیشتر باشد ،نیرومند تر و قدرتمند تر است .قدرت شما اسلحه نیست بلکه قدرت شما مردم است.این را انشاالله به عنوان یک اصل مسلم در نظر داشته باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روستاهای مرزی ما اغلب آسیب پذیرترین قشر مردمی را داراست تاکید کرد: این عزیزان هم از جهت محرومیت و هم از جهت فقر بسیار محروم هستند. شما مرزبانان تا جایی که می توانید به این عزیزان کمک کنید و انشاالله محرومیت مرزنشینان رفع شود تا بازهم اتصال مردم با شما عزیزان بیشتر شود . ما افتخار می کنیم به این زحمات و مجاهدات انقلابی شما که در عرصه ی مسئولیت خویش انجام می دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.