برگزاری سومین دوره مسابقات فوتسال جام رسانه و مهربانی بهانه‌ای شد تا خبرنگاران و عکاسان ورزشی خراسان رضوی به سنت سال‌های اخیر در جام رسانه و مهربانی دور هم جمع شوند. دوره سوم این رقابت‌ها با دعوت از دو چهره سرشناس این روزهای ورزش خراسان و به پاس افتخارآفرینی که برای ورزش استان داشتندآغاز شد.

شیر مادر و نان پدر حلالتان ...

هادی رضایی، مرد موفق ورزش جانبازان و معلولان کشور و چهره بین‌المللی رقابت‌های جهانی و پارالمپیک‌ها در کنار هادی عامل، گزارشگر و کارشناس کشتی ایران و جهان مردان دوست‌داشتنی بودند که میهمان ویژه گردهمایی ورزشی‌نویسان و عکاسان ورزشی بودند. به رسم دو دوره گذشته البته با دعوت از خانواده چهار چهره سرشناس ورزشی استان که در سال گذشته درگذشته‌اند ضمن نام‌گذاری هر کدام از تیم‌های حاضر در مسابقات به نام یکی از این ورزشکاران فقید با اهدای لوح و تندیس توسط انجمن خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان ورزشی خراسان رضوی از خانواده آن‌ها قدردانی شد.

هادی عامل: شهرداری‌ها باید به ورزش توجه کنند

در این مراسم هادی عامل، گزارشگر و کارشناس مشهدی و مشهور کشتی کشورمان با اشاره به اینکه نقش شهرداری‌ها در ورزش در کل کشور می‌بایست بیشتر از آنچه هست باشد گفت: متأسفانه شهرداری‌ها در کل کشور در زمینه ورزش بسیار کم‌کارند و حتی به بخش ورزش همگانی هم آن طور که باید و شاید ورود نمی‌کنند. کار شهرداری فقط کاشتن گل‌ و گیاه در سطح شهر و ساخت و افتتاح بولوار نیست بلکه بخش عظیمی از ورزش‌ همگانی به شهرداری‌ها بازمی‌گردد.

گزارشگر و کارشناس کشتی ایران ادامه داد: خبرنگاران و رسانه‌ها مقصرند که مسئولان را متوجه مسئولیت خود نمی‌کنند. هر موقع که شهرداری به ورزش قهرمانی ورود کرد، به آنان اعتراض کرده‌ام. اگر مردم ورزش کنند، جامعه‌ سالمی خواهیم داشت. ورزش قهرمانی از دل یک جامعه سالم شکل می‌گیرد.

وی اظهار کرد: تنها خبرنگاری هستم که با وجود ۲۵ سال کار با تهران هنوز به این شهر نرفته‌ام. قطعاً با زندگی در تهران امتیازات بیشتری خواهم داشت اما بخشی از خاطرات و زندگی‌ام در مشهد و در کنار خبرنگاران مشهدی است.

هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان نیز که سابقه ۹ دوره حضور در پارالمپیک به عنوان بازیکن و مربی را در کارنامه خود دارد که از این نظر و قهرمانی‌هایی که بدست آورده در تاریخ پارالمپیک بی‌رقیب است نیز با بیان اینکه امشب یکی از خاطره‌انگیزترین شب‌های من است گفت: جایزه‌ای که امشب به من داده شد بهترین جایزه‌ای است که گرفتم؛ چرا که می‌دانم از ذره‌بین تیزبین خبرنگارانی گذشته که نکته‌بین هستند و این برای من ارزشمند است.

قول تسهیلگری شورایی‌ها در ورزش‌

یک عضو شورای شهر مشهد نیز در این همایش گفت: شورای ششم با تصویب ایجاد کمیسیون ویژه ورزش ‌و جوانان به دنبال تسهیلگری در حوزه ورزش است.

مهدی ناصحی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت ورزش منجر به افزایش سلامت و آرامش جامعه می‌شود. به تازگی همین انسجامی که به دلیل پیروزی‌های پی در پی در مسابقات کشتی میان مردم ایران شکل گرفت، اتفاق ارزشمندی بود که دولت و دستگاه‌های حاکمیتی نمی‌توانند چنین انسجامی را در هیچ زمینه مشابهی برای کشور ایجاد کنند. لحظه‌ای که حسن یزدانی بر حریف خود غلبه کرد، با هیچ لحظه‌ای قابل معامله نیست.

وی افزود: ورزش تنها حوزه‌ای است که فارغ از هر نگرش مذهبی، سیاسی و فکری می‌تواند مردم را زیر یک پرچم جمع کند. اگر مدیری به این ظرفیت توجه نکند، زمان خود را هدر داده است.

مدیران شهری مشهد برای توسعه ورزش همگانی در این شهر نگاه ویژه‌ای دارند و قطعاً اقدام‌هایی در این خصوص انجام خواهند داد. همچنین سیدحسین علوی‌مقدم، دیگر عضو شورای شهر مشهد در این نشست خاطرنشان کرد: شورای ششم به عنوان یک شورای جهادی نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد. شورای ششم با تصویب کمیسیون ویژه ورزش ‌و جوانان به دنبال تسهیلگری در حوزه ورزش است.  گفتنی است در این مراسم از برخی از چهره ها و حامیان ورزش استان ازجمله محمد علیزاده حامی ورزش شنا و دوچرخه سواری نیز تقدیر شد لازم به ذکر است سومین دوره مسابقات فوتسال جام رسانه و مهربانی از دیروز با حضور خبرنگاران و عکاسان ورزشی خراسان رضوی آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.