وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تصویب «استمهال وام‌های دریافتی مراکز ⁧‫گردشگری‬⁩ تا پایان سال ۱۴۰۰ » در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

استمهال وام‌های مراکز گردشگری تا پایان سال تصویب شد

به گزارش قدس سید عزت‌الله ضرغامی امروز  در حساب کاربری خود در توییتر با بیان اینکه عضو ستاد ملی مقابله با کرونا شده است، نوشت: در جلسه‌ امروز (۲۴ مهر)، استمهال وام‌های دریافتی مراکز ⁧‫گردشگری‬⁩ تا پایان ۱۴۰۰ و مفاصاحساب مالیاتی آنان تا آخر آذرماه به تصویب رسید.

 شیوع کرونا که از اسفند ۱۳۹۸ شواهدی از آن در ایران هم مشاهده شد و با چند دوره قرنطینه و منع مسافرت همراه بود، خسارت زیادی به صنعت گردشگری زده است. هر چند آمار متفاوتی از میزان این خسارات مطرح می‌شود، اما گفته می‌شود طی ۱۸ ماه گذشته حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف این صنعت آسیب وارد شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرداد ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد که برای متقاعدسازی ستاد ملی مقابله با کرونا جهت اعمال حمایت‌های بیشتر و استمرار پشتیبانی‌ها بسته حمایتی تلفیقی جدیدی مشتمل بر دو بخش مشترک اشتغال‌محور و بنگاه‌محور برای کسب‌وکارهای حوزه گردشگری در کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا تنظیم و بخش‌هایی از جمله حمایت‌های بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای مربوط به کسب وکارهای حوزه گردشگری را پوشش داده است.
بخش اول این حمایت‌ها در قالب تمدید بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰ تصویب و ابلاغ شده است وبخش دوم هم از همان زمان (خردادماه) در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته بود.
بنا به گزارش معاون گردشگری وقت وزارت میراث فرهنگی تا خرداد ماه ۱۴۰۰ بیش از یکهزار و صد میلیارد تومان تسهیلات در قالب دو بسته حمایتی اشتغال‌محور و بنگاه‌محور به کسب و کارهای گردشگری آسیب دیده پرداخت شده است و پرونده بیش از نهصد میلیارد تومان نیز تکمیل و در بانک ها در دست اقدام بوده است.
مطابق این گزارش در بخش بانکی با تصویب دستورالعمل مربوطه مواردی نظیر امهال تسهیلات فعالان گردشگری تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰اجرایی شده است که اکنون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری اعلام کرده است که این مهلت برای مراکز گردشگری تا ۶ ماه دیگر (پایان سال ۱۴۰۰) تمدید شده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.