۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 773221

کتابخانه انسانی، همانند دیگر کتابخانه هاست با این تفاوت که کتاب هایش حرف می زنند در واقع کتاب ها انسان ها هستند و به جای آنکه آنها را ورق بزنید به مدت ۲۰ دقیقه پای حرف های یک غریبه می نشینید و به داستان زندگی اش گوش می دهید و یک تجربه را یاد می گیرید.

درباره کتابخانه انسانی کتاب هایی که حرف می زنند

  در این کتابخانه به افرادی که قصه ی زندگی خود را تعریف می کنند کتاب گفته می شود، هر داوطلب کتابی با یک موضوع خاص است. وقتی مردم داستان را درک می کنند راحت تر آن را می پذیرند و این درک بیشتر به داشتن جامعه ای موفق کمک می کند. کتابخانه  انسانی مردم را تشویق می کند کتاب ها را از روی جلد آنها یعنی انسان هایی که بازگوکننده داستان زندگی شان هستند، قضاوت نکنند.

  اولین کتابخانه انسانی در سال ۲۰۰۰ توسط دو برادر به نام های رونی و دنی در شهر کوپنهاگ با شعار « خشونت را تمام کنید» بنیانگذاری شد. این ایده پس از کشته شدن دوست آنها به ذهنشان رسید.

اما این کتابخانه ها با گذشت زمان به اهداف مهم تری مثل جلوگیری از قضاوت، بی عدالتی و تبغیض اجتماعی پرداخت.

  بنیانگذار کتابخانه انسانی می گوید: درون هر کدام از ما کتاب های بزرگی پنهان شده است و این فرصتی است که توسط دیگران خوانده شود و جایگاه خود را در لیست پر فروش ها پیدا کند.

  بیل کارنی یکی از داوطلبان کتابخانه  انسانی است و کتابش « فعال سیاه پوست» نام دارد. خوانندگان از او می خواهند تا تجربیاتش را در مورد تبعیض نژادی با آنها به اشتراک بگذارد او در این مورد تردیدی نمی کند و علیرغم اینکه تبعیض نژادی هم چنان وجود دارد اما او دراین باره خوش بین است. بیل کارنی می گوید:  چون معتقد است کارش باعث بیداری تعداد زیادی از سفیدپوستان شده است.

  در این روزهای کرونایی، کتابخانه  انسانی به طور مجازی به فعالیت خود ادامه می دهد و به کتاب های انسانی در سراسر جهان اجازه می دهد تا با خوانندگان ارتباط برقرار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.