معاون اجرایی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عوارض واکسیناسیون در کودکان و نوجوانان همانند سایر گروههای سنی تا ۴۸ ساعت پس از تزریق طبیعی است و والدین نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

والدین نگران عوارض کوتاه‌مدت واکسیناسیون کودکان نباشند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجید جعفری‌نژاد اظهار کرد: واکسن کرونا به دلیل ایجاد آنتی‌بادی در بدن، بعد از تزریق علائمی از خود بروز می‌دهد که بروز این عوارض در کودکان و نوجوانان تا مدت ۲ شبانه روز طبیعی است و البته اگر بیش از آن طول کشید باید برای درمان به پزشک مراجعه شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود برخی از عوارض واکسیناسیون در تمام گروه‌های سنی امری طبیعی و ناشی از تولید آنتی‌بادی در بدن است، بنابراین کودکان و نوجوانان نیز ممکن است بعد از واکسیناسیون با علائمی مانند تب، بی‌حالی، سردرد و احساس کوفتگی در بدن روبه رو شوند.

وی ادامه داد: اگر پس از ۲ روز علائم با مصرف مایعات و استراحت رو به بهبودی نرفت و فرد همچنان احساس بیماری داشت، باید به پزشک معالج مراجعه کند، زیرا احتمال همزمانی ۲ کرونا و یا ابتلا به بیماری دیگری وجود دارد.

وی اظهار داشت: برای واکسیناسیون کودکان و نوجوانانی که دچار بیماریهایی مانند نقص سیستم ایمنی بدن و یا بیماریهای تنفسی هستند، باید قبل از تزریق واکسن با پزشک معالج مشورت شود.

واکسیناسیون گروه سنی کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال از ۱۸ مهرماه در استان خراسان رضوی آغاز شده است.

حدود ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان زیر پوشش خدمات بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه، تربت‌ جام و نیشابور هستند.

تاکنون ۴۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۱۸۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۴ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۳۳۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۲ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۵۲۲ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۴۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.