۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 773423

باشگاه پرسپولیس علاقه و برنامه ای برای ادامه فعالیت دانشگاه علمی کاربردی این باشگاه ندارد.

 پرسپولیس دانشگاه زیان‌ده نمی‌خواهد!

به گزارش قدس آنلاین، چند وقت پیش بود که رسما اعلام شد فعالیت های دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس پس از چند سال متوقف شده است. دانشگاهی که در زمان محمد رویانیان رسماً فعالیت خود را آغاز کرد اما چند وقت گذشته در زمان مجید صدری فعالیتش به اتمام رسید.

در زمان مدیریت ایرج عرب در پرسپولیس، در جلسه ای که او با خانم فرامرزیان معاون وقت وزیر ورزش داشت، اعلام شد که باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند به صورت قانونی دانشگاه داشته باشد. با توجه به مصوبه هیئت دولت هیچ دستگاه اجرایی و دولتی نمی تواند دانشگاه علمی کاربردی داشته باشد و به همین دلیل برای جمع شدن دانشگاه پرسپولیس اقداماتی انجام شد و ایرج عرب به مسئولان اعلام کرد که دانشگاه پرسپولیس جمع خواهد شد.

با توجه به اینکه طبق قوانین دانشگاه علمی کاربردی، هیچ سازمانی حق واگذاری امتیاز دانشگاه خود را به غیر ندارد، باشگاه پرسپولیس هم از این قاعده مستثنا نیست و فقط باید مجوز از این دانشگاه ابطال می‌شد.

این در شرایطی است که در برخی رشته های موجود در دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس، فقط ۲ نفر ثبت‌نام داشتند که نشان می‌دهد اوضاع در آنجا چطور بوده است. پس عملاً دانشگاه پرسپولیس به یک موضوع زیانده برای باشگاه تبدیل شده بود و مدیران باشگاه نمی خواستند که در این شرایط هزینه ای در دانشگاه بکنند.

خاطر همین در زمان جعفر سمیعی تصمیم بر این گرفته شد که رشته هایی که زیر ۱۰ نفر ثبت‌نام دارند حذف شوند اما در زمان صدری کلا مسئله دانشگاه لغو شد.

همین الان باشگاه پرسپولیس به عنوان متولی دانشگاه علمی کاربردی خود کلی بدهی به اساتید دارد و خیلی از اساتید هم به همین دلیل نمرات دانشجویان را نمی دهند.

همه مسائل باعث شد تا باشگاه پرسپولیس قید دانشگاهش را بزند و کارها برای ابطال مجوز این دانشگاه انجام شود.

منبع: میدان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.