سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از مسابقات جهانی اسلو می‌گوید، از کری خواندن گیبل اسیتوسون و شلوغ بازی آمریکایی‌ها تا ریش حسن یزدانی که به خاطر استرس دچار ریزش شده بود.

ناگفته‌های درستکار از مسابقات جهانی کشتی از شلوغ بازی آمریکایی‌ها تا پایان کابوس یزدانی ـ تیلور

به گزارش قدس آنلاین، در پایان رقابت‌های المپیک که برای تیم ۶ نفره کشورمان با دو مدال نقره و برنز حسن یزدانی و امیرحسین زارع به پایان رسید، هدایت تیم ملی کشتی آزاد به پژمان درستکار سپرده شد.

در شروع کار، انتقادات زیادی نسبت به این انتخاب وجود داشت و برخی آن را «رفیق بازی» رئیس فدراسیون کشتی می‌دانستند، اما علیرضا دبیر در فاصله ۸ هفته‌ای بین المپیک و جهانی، بارها از انتخاب خود دفاع کرده و عنوان کرد که بنا بر اعتقاد فنی که به درستکار دارد به او حکم سرمربیگری تیم ملی را داده است.

اتفاقات خوبی در اسلو برای کشتی ایران رقم خورد. تیم کشتی آزاد که در آخرین مسابقه جهانی امتیازش به ۱۰۰ نرسیده بود، این بار با ۱۶۲ امتیاز و کسب ۷ مدال در رده سوم جهان ایستاد. ضمن اینکه اتفاق بزرگی که همه در مورد حسن یزدانی منتظرش بودند، سرانجام در اسلو رخ داد و او از سد دیوید تیلور آمریکایی گذشت. امیرحسین زارع هم این بار بی‌اشتباه کشتی گرفت و با شکست گنو پتریاشویلی و طاها آکگول قهرمان سنگین وزن جهان شد، ضمن اینکه کامران قاسم‌پور دیگر طلایی کشتی ایران در نروژ بود که از سد جیدن کاکس آمریکایی گذشت. علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی هم سه کشتی‌گیری بودن که در اوزان پایین موفق به کسب نقره جهان شدند و مجتبی گلیج به مدال برنز جهان رسید.

در خصوص برنامه‌های پیش روی تیم ملی آزاد، با سرمربی تیم ملی کشتی آزاد صحبت کردیم. گفت‌وگوی خبرگزاری تسنیم با پژمان درستکار را در زیر می‌خوانید.

*موافق حضور همه ملی‌پوشان در لیگم؛ خروجی آن برای کشتی خوب است

درستکار در مورد زمان آغاز دوباره برنامه‌های تیم ملی اظهار داشت: بچه‌ها مدتی استراحت می‌کنند. اکثر این بچه‌ها در ماه‌های اخیر درگیر المپیک، جهانی نروژ و جوانان جهان بودند و برخی نیز قرار است به امیدهای جهان بروند. احتیاج دارند از نظر روحی و جسمی ریکاوری شوند اما حتی در این مدت به حال خود رها نشده و نظارت روی شان هست. در واقع برنامه ما قطع نمی‌شود و ارتباط تنگاتنگ بین کادرفنی و کشتی‌گیران وجود دارد اما در بحث اردویی، با توجه به اینکه درگیر لیگ هستند و رقابت‌های لیگ برتر یکی از برنامه‌های بسیار مهم فدراسیون کشتی است، آنها در اختیار تیم‌های‌شان قرار می‌گیرند.

«در این فاصله کوتاه بین مسابقات سنگین گذشته، آیا موافق کشتی‌گرفتن ملی‌پوشان، خصوصا وزن کم کن‌ها در لیگ هستید؟» سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال گفت: بله، همه‌شان، چراکه نه. ما وزن کم کن جدی در تیم‌مان نداریم، در جهانی از این بابت مشکلی نداشتیم. امیرمحمد یزدانی فقط وزن کم می‌کند که او هم احتمال تغییر وزنش وجود دارد. رحمان عموزاد هم که فعلا بین ۶۱ و ۶۵ کیلوست. من اعتقاد دارم هر چه چرخه لیگ پویاتر باشد و هرچه قدر رقابت در آن بیشتر شود، خروجی آن برای کشتی کشور خوب است.

* با اردوی طولانی مدت مخالفم، ملی‌پوشان نباید تک بُعدی شوند

وی در رابطه با اینکه آیا لیگ هیچ تداخلی با برنامه تیم ملی نخواهد داشت؟، تصریح کرد: ما یک چرخه‌ای را تعریف کردیم. اینکه اولا خودم با برگزاری اردوهای طولانی مدت مخالفم؛ با این مسئله که بچه‌ها در طول سال به طور کامل در اردوی تیم ملی باشند چون اعتقاد دارم هم از نظر روحی- روانی اذیت می‌شوند و هم اینکه معتقدم هر چقدر آنها در اختیار استان و شهر و باشگاه خودشان باشند این به پویایی کشتی بیشتر کمک می‌کند. دوما اینکه یاد می‌گیرند در زندگی شخصی هم تک بعدی نباشند. نباید اینطور باشد که فقط زندگی اردویی را یاد بگیرند. هرچند در این مدت اردوی مقطعی داریم ولی اردوی درازمدت و اینکه همه‌اش اردو باشیم، چنین چیزی نداریم. من حتما با این مسئله که چند ماه برای جام جهانی و یا آسیایی اردو بگذاریم مخالفم.

*فدراسیون برای تغییر زمان مسابقات در حال رایزنی است

درستکار با اشاره به نزدیک بودن دو رویداد جهانی و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و برنامه‌های تیم ملی در ادامه کار عنوان کرد: تقویمی که الان دادند آسیایی و جهانی با فاصله یک هفته‌ای برگزار می‌شود. فدراسیون کشتی با رایزنی با شورای کشتی آسیا و اتحادیه جهانی در پی این است که تغییر زمانی وجود داشته باشد که لطمه نخوریم. اما اکنون که با شما صحبت می‌کنم دو میدان با یک هفته فاصله برگزار می‌شود. ما قبل از آن هم، دیدار دوستانه با آمریکایی‌ها را داریم و اگر این مسابقه برگزار شود و سیاست فدراسیون بر این باشد که در این میدان روی تشک برویم، باید این مسابقه را هم در برنامه‌مان لحاظ کنیم. ضمن اینکه در فروردین‌ماه هم قهرمانی آسیا را داریم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.