عزیز حسنوویچ گفت: مسلمانان موظف هستند در راستای تقویت اتحاد جامعه اسلامی تلاش کنند و از تفرقه و نزاع اجتناب داشته باشند در این صورت است که می توانند مستکبران را از کشورهای اسلامی خارج کنند.

اتحاد مسلمانان بهترین راه برای مقابله با تکفیری‌ها است

به گزارش قدس آنلاین، عزیز حسنوویچ مفتی کرواسی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم آیت الله تسخیری تلاش‌های بسیاری در راستای وحدت اسلامی انجام داد و امیدوار هستیم حجت الاسلام شهریاری نیز در این مسیر بتواند توفقات بسیاری کسب کند.

مفتی کرواسی به عنوان کنفرانس اشاره و عنوان کرد: «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه در جهان اسلام» عنوان بسیار خوب و سنجیده‌ای است که برای سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی انتخاب شده اما تا زمانی که مسلمانان بی گناه کشته می‌شوند و خون آنان مظلومانه ریخته می‌شود نمی‌توان ادعای وحدت حقیقی داشت.

حسنوویچ به گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها با شعار الله اکبر و لا اله الا الله دست به جنگ و جنایت می‌زنند و در لباس اسلام خون مسلمانان را زمین می‌ریزند. امت اسلامی موظف هستند با اتحاد و انسجام در برابر این گروه‌های افراطی ایستادگی کرده و با آنان مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه وحدت در سایه صحبت و گفتگو میسر می‌شود، عنوان کرد: جهان اسلام، سرزمین دوستی و محبت است و مسلمانان نباید اجازه دهند مستکبران در میان امت اسلام تفرقه و نزاع ایجاد کنند.

مفتی کرواسی در پایان خاطرنشان کرد: مسلمانان موظف هستند در راستای تقویت اتحاد جامعه اسلامی تلاش کنند و از تفرقه و نزاع اجتناب داشته باشند در این صورت است که می‌توانند مستکبران را از کشورهای اسلامی خارج کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.