هفته اول لیگ برتر با آتش بازی گل‌گهر در سیرجان‌، پیروزی استقلال در تهران و شکست صنعت نفت مقابل ذوب‌آهن در آبادان ادامه یافت.

شکست «هوادار» در استادیوم بی هوادار

در آزادی و مقابل سکوهای بی هوادار، تیم هوادار با رهبری عنایتی مقابل استقلال اولین شکست تاریخ خود در نخستین بازی‌اش در لیگ برتر را تجربه کرد. در این دیدار که کاپیتان استقلال یک پنالتی را هم از دست داد تک گل بازی را سلمانی به ثمر رساند. روند بازی آن‌طوری که تصور می‌شد نبود. یعنی تیم مجیدی با آن همه هزینه سوار بازی نبود و اتفاقاً «هوادار» با بازیکنان کم نام و نشان خود با وجود شکست، موقعیت‌های خوبی خلق می‌کرد. این شروع با برد برای استقلال اتفاق خوبی است که می‌تواند سبب ادامه روند بهتر این تیم در لیگ باشد.

تراکتور گلباران شد

در سیرجان گل‌گهر همه را شگفت‌زده کرد و در نخستین بازی خود مقابل تراکتور چهار گل را در ۳۷ دقیقه به ثمر رساند که احتمالاً رکوردی جدید در فوتبال ایران به ثبت رسانده باشند. دیروز فیروز کریمی و مردانش حرفی برای گفتن نداشتند و مشخص شد تراکتور این فصل هفته‌های مشقت‌باری را پیش رو دارد. گل‌گهر هم با خریدهای جدیدش نشان داد برنامه‌های زیادی در این فصل برای کسب جام دارد. شاگردان فیروز کریمی به خوبی متوجه شدند دست‌کم گرفتن تیم حریف یا با غرور بازی کردن و یا تصور کردن اینکه بازی آسانی را پیش‌رو دارند جریمه بدی به دنبال خواهد داشت در این مسابقه امین پورعلی (۱۲)، سعید صادقی (۱۶ و ۳۸) و مرتضی تبریزی (۲۱) برای گل‌گهر گلزنی کردند. تک گل تراکتور هم توسط محمد عباس‌زاده (۸۶ - پنالتی) به ثمر رسید. در آخرین بازی دیشب هم صنعت نفت آبادان  در خانه و در دقیقه ۹۱ مغلوب ذوب‌آهن اصفهان شد.

فولاد-پرسپولیس

اما در آخرین بازی هفته اول فردا و از ساعت ۱۸ پرسپولیس و فولاد در اهواز و در حالی که پنجره‌های هر دو تیم بسته است، به مصاف هم می‌روند. این فصل فولاد نه آن فولاد قبل و نه پرسپولیس آن تیم قبل است. دو تیم تغییرات زیادی در اسکلت تیمی دارند و فولاد حتی سرمربی خود را هم تغییر داده است. سرخپوشان تهرانی بعد از حذف از جام باشگاه‌های آسیا و بازی پر انتقادی که مقابل الهلال به نمایش گذاشتند، برای دفاع از عنوان قهرمانی خود باید شروع خوبی داشته باشند. یحیی تیمش را ترمیم کرده اما در آسیا مشخص شد هنوز جای خالی کنعانی‌زادگان، نوراللهی و مغانلو به خوبی پر نشده و پرسپولیس در خط طولی مرکز زمینش دچار افت شدید است. بازی با فولاد می‌تواند نشان دهنده قدرت داخلی این تیم باشد. ترکیب بازی امروز برای آن‌ها بعید است تغییر چندانی با نبرد مقابل الهلال داشته باشد.

در سوی مقابل هم فولاد با پنجره بسته و جدایی ستاره‌های فصل قبلش تیمی ناشناخته است. این بازی را از منظری دیگر می‌توان سوپرجام هم نامید. سوپرجامی که در ایران برخلاف  همه دنیا در اواسط فصل بعد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.