یک رهبر انصارالله یمن، دستیابی به راه حل سیاسی بین طرف‌های یمنی را قبل از پایان دادن به مداخله ائتلاف عربی در این کشور بعید دانست.

مداخله خارجی مانع مسیر حل سیاسی داخلی یمن است

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: حسین العزی، معاون وزیر خارجه در دولت نجات ملی که از سوی گروه انصارالله تشکیل شده و رئیس اداره سیاسی و روابط خارجی این گروه در توییتر نوشت: مداخله خارجی ائتلاف عربی مانع اصلی و بزرگ در مسیر راه حل سیاسی یمنی - یمنی است.

العزی خاطرنشان کرد: چشم پوشی بین‌المللی از این مساله (مداخله خارجی) یکی از مهمترین دلایل پشت پرده طولانی شدن جنگ در یمن است. او ایجاد امکان راه حل سیاسی داخلی یمن را قبل از خنثی کردن عنصر غیریمنی در داخلی کشور بعید دانست.

شروطی که انصارالله برای آتش‌بس در شهر مأرب که به منزله صحنه شدیدترین درگیری بین این گروه و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن است بدین شرح هستند:

۱-حل مساله ویژه انسانی با لغو محاصره ائتلاف عربی بر ناوگان هوایی در فرودگاه صنعا که از ششم اوت ۲۰۱۶ ادامه داشته است.

۲- لغو محدودیت‌های ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده.

این در حالی است که دولت مستعفی یمن خواستار آغاز آتش‌بس فراگیر برای رفتن به سمت مذاکرات راه حل فراگیر براساس اصول طرح شورای همکاری خلیج فارس و خروجی‌های کنفرانس گفت‌وگو و قطعنامه‌های بین‌المللی در این زمینه است؛ مساله‌ای انصارالله یمن آن را رد می‌کند و می‌گوید پرونده انسانی نباید به مساله نظامی ارتباط پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.