رییس سازمان تبلیغات گفت: بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور ضروری است و متاسفانه به دلیل عدم شکوفایی استعدادها بسیاری از سرمایه‌های انسانی مغفول مانده و به کارگیری نشده است.

 بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور ضروری است

​​​​به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد قمی در گردهمایی بانوان نوآور کشور تحت عنوان "بوت کمپ نوآوری اجتماعی من در جامعه" در مشهد افزود: دستگاه های دولتی با وضعیت موجود برای حل مشکلات فرهنگی کاری از پیش نبردند لذا مجموعه‌های مردمی خوشفکر و مصمم اگر راهنمایی و حمایت شوند گره‌های بزرگی را باز می‌کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از مجموعه های مردمی و  به کارگیری ایده‌های آنان در رفع مشکلات کشور اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی منبع درآمدی به جز بودجه دولت ندارد اما متاسفانه مجلس در تخصیص‌های ماهانه سازمان برای حمایت از مجموعه‌های مردمی بودجه‌ای در نظر نگرفته است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همچنین مجلس و سازمان برنامه و بودجه ردیف بودجه‌ای نیز برای سازمان‌ها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی در نظر نگرفته است که بتواند از مجموعه‌های مردمی نوآور حمایت کند.

قمی افزود:بانوان منشا حرکات بزرگی هستند و نقش بسزایی در حل مشکلات و معضلات اجتماعی دارند و زن یک سرمایه بزرگ اجتماعی است و بانوان دارای ظرفیت های عظیمی هستند که باید از آنها به نحو احسن استفاده کرد.

دبیر این رویداد نیز با اشاره به اینکه فراخوان "بوت کمپ نوآوری اجتماعی من در جامعه" از مجموعه فعالیت های مرکز نوآور "مبتدا" است گفت: یکی از دغدغه های مجموعه نوآور مبتدا ارائه راه حل های برآمده از دین برای حل مشکلات کشور است.

فهیمه نیکزاد افزود: این راه‌حل‌ها در حوزه های مختلف سبک زندگی، تعلیم و تربیت، خدمات اجتماعی و ترویج و رسانه تعریف شده است.

وی با اشاره به ثبت ۳۵۶ ایده در این فراخوان از استان‌های سراسر کشور اضافه کرد: از این تعداد ایده، ۷۲ مورد طی مصاحبه های تلفنی و ارزیابی صورت گرفته داوران انتخاب و به جلسات دفاع راه پیدا کردند و پس از داوری، ۲۸ ایده به مرحله نهایی رسیدند.

دبیر رویداد "بوت کمپ نوآوری اجتماعی من در جامعه" گفت: افرادی که در این فراخوان شرکت کردند تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارند و در مرحله نهایی، هر تعداد ایده ای که نظر راهبر را به خود جلب کند برای پرورش و اجرایی شدن انتخاب می شود.

نیکزاد ادامه داد: منتخبان این رویداد جایزه نقدی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال برای اجرایی و پیاده کردن ایده خود دریافت می کنند و می‌توانند تا مرحله تحقق ایده از کارگاه ها و کلاس های آموزشی ما استفاده کنند.

وی افزود: مبتدا یک مرکز نوآوری اجتماعی است که مجوز خود را از معاونت علمی ریاست جمهوری اخذ کرده و شعار آن ارائه راه حل برخاسته از دین برای حل مشکلات کشور است.

این رویداد از امروز جمعه ۲۹مهر ماه شروع و تا یکشنبه دوم آبان به مدت سه روز در باغ اردوگاه خاتون مشهد در حال برگزاری است.

بوت کمپ، فعالیتی گروهی است که در حوزه‌های متفاوتی همچون آموزشی و ورزشی انجام می‌گیرد.

امروزه عبارت بوت کمپ برای دوره‌های آموزشی در هر زمینه که بیشتر تا کنون در حوزه برنامه نویسی اجرا شده، استفاده می‌شود. در این بوت کمپ‌ها دوره های آموزشی فشرده در یک بازه زمانی به همراه نظارت برگزار می‌شود. این چنین دوره ها معمولا توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها با هدف پرورش نیروی خبره در تخصص مورد نظر، برگزار می‌شوند تا در نهایت افراد مورد نیاز پرورش و جذب شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.