مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی گیلان مبنی بر بارش نزولات آسمانی، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه شهرداران باید آماده مدیریت بارش برف بالای یک متر باشند.

هشدار مدیریت بحران گیلان به دستگاه‌های اجرایی/ آماده بارش برف بالای یک متری باشید

به گزارش قدس آنلاین، امیر مرادی امروز در رشت با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی استان مبنی بر بارش برف و باران طی روزهای آینده در گیلان، اظهار کرد: همه اعضاء مدیریت بحران استان باید برای فصل زمستان پیش رو از آمادگی‌های لازم برای رویارویی با بارش برف ۱۰۰ سانتی‌متر و بالاتر برخوردار باشند.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر و به راه افتادن سیلاب‌های اخیر در استان، افزود: اقدامات پیشگیرانه و مقابله خوب دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان در سیلاب‌های اخیر موجب شد  تا خسارات سنگین و تخریب پل‌های ارتباطاتی را در استان شاهد نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه موضوع کمبود اعتبارات حوزه بحران به استحضار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور رسانده شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف نیاز داشته باشیم چراکه مهار بحران نیاز به تأمین تجهیزات و هزینه در این زمینه است.

مرادی با اشاره به اینکه شهرداران، فرمانداران و بخشداران باید طبق دستورالعمل‌های ابلاغی اهتمام ویژه داشته باشند، گفت:  دستگاه‌های مذکور باید از امکانات و ظرفیت بخش خصوصی و دولتی خودآگاه بوده و در مواقع بحرانی بهترین بهره را از آن‌ها ببرند.

وی با بیان اینکه شهرداران گیلان باید از هم‌اکنون نسبت به خرید تجهیزات برف‌روبی اقدام کنند، تصریح کرد: باید همه مقدمات فراهم شود تا برای بازگشایی مسیرها و خدمات  به مردم استان در زمان بارش برف با مشکل مواجه نشویم.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.